2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002

Protokół Nr XXII/2008 zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 30 czerwca 2008 roku

Protokół Nr XXII/2008 zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 30 czerwca 2008 roku w sali Węgrowskiego Ośrodka Kultury przy ul. Mickiewicza 4 a Stan Rady 15 radnych Obecnych na sesji 13 radnych co stanowi 86% Nieobecni usprawiedliwieni 1. Elżbieta Kłos 2. Jerzy Szczęśniak Lista obecności radnych oraz gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Obradom przewodniczył Tadeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa. Pkt. 1 Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej - dokonał otwarcia XXII zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa, powitał radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Miasta Zastępcę Burmistrza Miasta , pracowników Urzędu Miejskiego, zaproszonych gości, mieszkańców miasta. Pkt. 2 Przewodniczący Rady - stwierdził, że na sesję przybyło 13 radnych, co upoważnia Radę Miejską do podejmowania prawomocnych uchwał. Przewodniczący Rady stwierdził , że radni otrzymali porządek sesji wraz z materiałami w związku z tym zapytał, czy są uwagi i wnioski do porządku sesji. Pan J. Grenda – Burmistrz Miasta - poinformował, że uległ zmianie tytuł uchwały o odpłatności za korzystanie z przedszkoli, treść uchwały pozostała bez zmian projekt uchwały ze zmienionym tytułem radni otrzymali. Uwag do porządku nie zgłoszono, porządek obrad został przyjęty 13 głosami za w następującym brzmieniu: 1.Otwarcie sesji . 2.Stwierdzenie kworum i uchwalenia porządku obrad. 3.Informacja o pracy Burmistrza Miasta Węgrowa. 4.Informacja o pracy Komisji Rewizyjnej. 5.Interpelacje, zapytania zgłaszane przez radnych i wolne wnioski mieszkańców. 6.Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski. 7.Informacja Centrum Pomocy Społecznej z działalności na 2007 rok. 8.Informacja Komendy Powiatowej Policji o działalności policji na terenie miasta 9.Podjęcie uchwał w sprawach: 1/ zatwierdzenia sprawozdania finansowego WOK za 2007 rok. 2/ zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejskiej Biblioteki Publicznej za 2007 rok 3/ zmiany uchwały nr XIII/79/2007 Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 28 września 2007 roku w sprawie odpłatności za korzystanie z przedszkoli, 4/ zaciągnięcia pożyczki w WFOŚiGW w Warszawie na budowę sieci kanalizacyjnej Węgrów – Bagno etap I ( ul. E Orzeszkowej , ul. Różana) 5/ emisji obligacji komunalnych 6/ udzielenia poręczenia kredytu zaciąganego przez WOK w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Węgrowie na realizację przedsięwzięcia p.n.” Modernizacja infrastruktury widowiskowo-technicznej WOK”, 7/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr 1825/28 na pow. 0,5371 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. 8/ ustalenia diet dla radnych, 9/ nadania tytułu „ Honorowy Obywatel Węgrowa” 10/ nadania tytułu „ Zasłużony Obywatel Węgrowa” 11/ nadania odznaczeń „ Za Zasługi dla Węgrowa” 11/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku. 10. Przyjęcie protokołu Nr XXI/2007 z dwudniowej zwyczajnej sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 2 i 4 czerwca 2008 . 11. Sprawy różne. 12. Zamknięcie sesji. Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa, radni, Burmistrz Miasta, Dyrektorzy Jednostek Organizacyjnych, mieszkańcy Węgrowa złożyli podziękowania Pani Marii Koc Zastępcy Burmistrza Miasta Węgrowa za półtoraroczną pracę na stanowisku Zastępcy Burmistrza Miasta Węgrowa . Pkt. 3 Przewodniczący Rady poprosił o pytania do informacji o pracy Burmistrza Miasta Wegrowa ( informacja stanowi załącznik Nr 2 do protokołu) Pan D. Konopiński radny miasta - poprosił o szerszą informację na temat pkt. 2 – dofinansowanie zakupu strojów dla orkiestry dętej, czy tylko miasto dofinansowało ten zakup, czy jest to składka poszczególnych gmin i powiatu. Pan S. Mielniczek radny miasta - poprosił o szersze informacje na temat pkt. 13 informacji – przeprojektowanie ul. Spacerowej oraz pkt. 5. Pan M. Tempczyk radny miasta - poprosił o wyjaśnienie pkt. 7 informacji, czy Klub Czarni będzie też kosił trawę na boisku. Pan J. Chodowski radny miasta - poprosił o wyjaśnienie pkt. 12 – monitoring zalewu, czy możemy się tym zajmować skoro nie jesteśmy właścicielami terenu. Odpowiedzi udzielili: Pan J. Grenda - poinformował, że jeżeli chodzi o dofinansowanie zakupu strojów dla Miejsko Powiatowej Orkiestry Dętej to miasto dołożyło 2 tys.zł i powiat 2.500zł. MKS CZARNI podobnie jak w roku ubiegłym będzie podlewał płytę boiska za kwotę 5 tys.zł co jest z korzyścią dla miasta, bo robią to dobrze i w różnych porach dnia, nie musimy w związku z tym zatrudniać dodatkowej osoby do tego. Koszeniem zajmuje się Pan Królak. Poinformował, że zasadne jest wykonać monitoring zalewu razem ze starorzeczem, ponieważ będzie taniej, a do powiatu zwrócimy się o zwrot połowy kosztów. Sprawa dotycząca przeprojektowania ul. Spacerowej – wykonawcą projektu jest firma Kombudeks. Przy projektowaniu skrzyżowania ul. Spacerowej z ul. Szamoty natknęliśmy się na sprawy własnościowe, a mianowicie chcąc wykonać prawidłowe skrzyżowanie należałoby wykupić kawałek nieruchomości, zlikwidować bramę wjazdową do garażu. Zaproponowaliśmy za te działania 25 tys.zł, ale żądania tych właścicieli są ogromne 90 tys.zł, czego nie jesteśmy w stanie zapłacić. Jedynym wyjściem jest przeprojektowanie tego odcinka, przełożony został chodnik na druga stronę, docelowo skrzyżowanie to będzie urządzone przy przeprojektowaniu mostu na rzece. Pkt. 4 Przewodniczący Rady -poprosił Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o informację o pracy komisji . Pan T. Kresa Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej - poinformował, że komisja na swym posiedzeniu zajmowała się dwoma sprawami: 1/ kontrolą wydatków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz 2/ działalnością świetlic. Po analizie przedstawionego materiału i udzielonych odpowiedziach komisja nie wniosła uwag do wydatków poniesionych przez komisję alkoholową. Jeżeli natomiast chodzi o działalność świetlic, uwag negatywnych komisja nie zgłosiła, ale bardzo szeroko komisja dyskutowała nad działalnością świetlicy społecznej, której prezesem jest Pani W . Kosińska . Świetlica ta mieściła się w pomieszczeniach poklasztornych przy parafii św. Antoniego. Świetlica ta prowadzi działalność wychowawczą, opiekuńczą, socjoterapeutyczną i taka działalność, takie oddanie się sprawie zasługuje na uznanie, które trudno przełożyć na pieniądze. Chcąc prowadzić taką pracę z dziećmi trudnymi, bo dziećmi biednymi, zagrożonymi patologiami trzeba mieć dużą wiedzę, siłę i zaangażowanie i tym właśnie wykazują się osoby prowadzące tę świetlicę. Z nieznanych jednak przyczyn ksiądz proboszcz wypowiedział umowę dzierżawy pomieszczeń zajmowanych przez świetlicę. Komisja posiedzenie swoje na ten temat zakończyła następującym wnioskiem – rozpatrzyć możliwość zmiany lokalizacji świetlicy społecznej. Pan D. Konopiński – zapytał, czy rzeczywiście świetlica dostała wymówienie z zajmowanego lokalu. Pan J. Grenda - potwierdził fakt, że nasza świetlica nie może już dłużej funkcjonować w Zespole Poklasztornym. Współtwórcą tej świetlicy był były proboszcz tej parafii ks. Z. Latosi , następca księdza Latosiego ks. Rzepniewski również popierał tę działalność. Ksiądz Karolak natomiast wystosował pismo do urzędu , że przejmuje zarządzanie Stowarzyszeniem. Świetlica jednak nie może zostać przejęta, ponieważ działa niezależnie od parafii działa na podstawie ustaw i jest wpisana do Krajowego Rejestru Stowarzyszeń, posiada Statut, Zarząd, Komisję Rewizyjną. Poinformował, że wystosował odpowiednie pismo w tej sprawie do ks. Karolaka jak i do ks. Biskupa. Pani Kosińskiej zaproponowana została nowa lokalizacja jedną z propozycji są pomieszczenia GS, drugą kręgielnia. Dodał, że lokalizacja punktu powszechnego dostępu do internetu została zlokalizowana również w pomieszczeniach przy klasztorze z uwagi na świetlicę. W związku z tym rozważamy możliwość wypowiedzenia umowy o dzierżawę pomieszczenia oraz umowy o prowadzenie tego punktu. Punkt dostępu do internetu przeniesiemy do świetlicy. Dodał, że jest zażenowany tą sytuacją. Pani W. Kosińska - stwierdziła, że na sesji obecnych jest wiele osób od których otrzymuję nieustanną pomoc na działalność świetlicy i robi to dla dzieci, które chcą przychodzić, chcą się uczyć i osiągają efekty. Stwierdziła, że nie wie co jest powodem takich decyzji ks. Karolaka. Stowarzyszenie pozyskuje pieniądze na swoje funkcjonowanie, na organizację wakacji dla tych dzieci i w tym roku dzieci wyjadą na wakacje do Holandii, a głównym sponsorem jest Firma ADIT . Pani E. Filipek – Przewodnicząca Rady Parafialnej- poinformowała, że decyzja wypowiadająca umowę dzierżawy pomieszczeń dla świetlicy nie została uzgodniona z radą parafialną, a w rozmowie z panią Kosińską stwierdził, że jest to decyzja Rady. Stwierdziła, że jako Przewodnicząca Rady Parafialnej prosiła o spotkanie rady z księdzem, ale do spotkania nie doszło. Pan P. Marchela - stwierdził, że należy czynić starania , aby punkt informatyczny umieścić razem ze świetlicą. Pan J Chodowski radny miasta – podziękował wszystkim opiekunom świetlicy społecznej i życzył dalszych sukcesów, popierając jej działalność. Pan T. Ryczkowski - stwierdził, że świetlica ta jest bardzo potrzebna w mieście, potrzebna tym dzieciom. Miasto udzieli wszelkiej pomocy w zabezpieczeniu nowego pomieszczenia na siedzibę tego stowarzyszenia. Pkt. 5 Przewodniczący poprosił o zgłaszanie interpelacji, zapytań i wolnych wniosków. Pan M. Tempczyk - stwierdził, że planowane jest otwarcie plaży nad zalewem, związku z tym należy zatrudnić tam ratowników i ustawić odpowiednie tablice. Pan D. Konopiński - zapytał czy będzie maszt do wywieszania flag co jest obowiązkiem przy otwarciu kąpieliska. Pan K. Wyszogrodzki - stwierdził, że ustalone ceny wypożyczania sprzętu wodnego są bardzo duże, takimi cenami nie przyciągniemy turystów. Pan M. Tempczyk - zapytał jaka jest odpłatność za korzystanie z boisk przy plebanii przez okres wakacji. Pan Głogowski - członek Zespołu Węgrowianie - stwierdził, że przydałaby sie większa promocja Węgrowa w mediach. Poinformował, że napisał wiersz o Węgrowie, jego syn napisał melodię i można byłoby do tego zrobić krótki film plus piosenka i puścić to w telewizji kablowej i w internecie. Pkt. 6 Odpowiedzi udzielili: Pan J. Grenda – poinformował, że będzie podpisana umowa pomiędzy miastem powiatem i PTTK na zarządzanie zalewem na okres 2 miesięcy wakacyjnych. PTTK zatrudni ratowników, sprzęt będzie wypożyczany, ratownicy poprosili o dodatkowe tablice o zakazie kąpania w miejscach niedozwolonych. Rolę masztu w roku ubiegłym na plaży nad Liwcem spełniało podwyższenie dla ratowników tak też będzie nad zalewem, flagi będą wywieszane. Dodał, że miasto zakupiło dwa rowery wodne i te ceny za wypożyczenie są rzeczywiście duże, dlatego w każdy poniedziałek dla mieszkańców Węgrowa cena będzie niższa o 50%. Jeżeli chodzi o boiska urządzone przez księdza to w każdą środę i piątek mieszkańcy miasta mogą korzystać nieodpłatnie, dzieci z gimnazjum i szkoły podstawowej korzystają nieodpłatnie z tych boisk. Poinformował, że miasto rozważy propozycję nagrania wideoklipu promującego nasze miasto. Innych spraw nie zgłoszono. Pkt. 7 Przewodniczący Rady stwierdził, że informacja Centrum Pomocy Społecznej o działalności za 2007 rok była przedmiotem obrad dwóch komisji – Komisji Rolnictwa i Komisji Oświaty poprosił przewodniczących o opinie ( informacja stanowi załącznik Nr 3 do protokołu). Pan G. Biernat – Przewodniczący Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami - poinformował, że komisja przeanalizowała informację od strony pomocy centrum kierowanej w środowisko rolnicze. CPS świadczy pomoc również rolnikom jeżeli tylko pojawi się taka potrzeba, zgłoszenie. Komisja postanowiła, że będzie zgłaszała przypadki rodzin rolniczych , którym można byłoby pomóc. Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiona informację. Pan P. Marchela – Przewodniczący Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury - poinformował, że komisja zapoznała sie z pracą Centrum Pomocy Społecznej , potrzebujących pomocy jest bardzo dużo, patologii jest bardzo dużo i najgorsze jest to, że te patologie są dziedziczone. Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawioną informację. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi do przedstawionej informacji. Pytań nie zgłoszono. Rada przyjęła przedstawioną informację. Pkt. 8 Przewodniczący Rady – poinformował, że informacja o działalności policji na terenie miasta była przedmiotem obrad Komisji Bezpieczeństwa. Poprosił Przewodniczącego o opinię komisji ( informacja stanowi załącznik Nr 4 do protokołu). Pan K. Wyszogrodzki Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego - poinformował, że komisja szczegółowo przeanalizowała złożone informacje z policji, prokuratury, straży miejskiej, z których wynika, że nastąpił spadek przestępczości, ale zmniejszyła się ich wykrywalność. Najwięcej wykroczeń to drobne kradzieże, rozboje. Komisja przyjęła przedstawioną informację. Pan S. Tomczuk Komendant Powiatowy Policji - poinformował, że w informacji prokuratury wkradł się drobny błąd dotyczący wskaźnika wykrywalności przestępstw w wielkości 86% różniący się od wskaźnika wykrywalności podanego przez Policję. Wskaźnik 86% podany przez Prokuraturę dotyczy wszystkich kategorii przestępstw, natomiast wskaźnik Policji 68,5% dotyczy wykrywalności przestępstw kryminalnych. Wskaźnik wykrywalności przestępstw kryminalnych Policji jest bardzo wysoki w porównaniu do wskaźnika wykrywalności w województwie 58,2%. Komendant zreferował przesłaną wcześniej informację. Pan P. Marchela – zapytał czy policja przewiduje w okresie wakacji patrolować zalew i starorzecze. Pan S. Tomczuk - poinformował, że wszystkie miejsca gdzie urządzone są publiczne kąpieliska policja ma obowiązek patrolować. Innych pytań nie zgłoszono. Rada przyjęła przedstawioną informację. Pkt. 9 1/ Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego WOK za 2007 rok był przedmiotem obrad dwóch Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury i Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu, poprosił przewodniczących o opinię. Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinię o przedstawionej uchwale. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/152/2008 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego WOK za 2007 rok została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 2/ Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejskiej Biblioteki Publicznej za 2007 rok był przedmiotem obrad dwóch Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury i Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu, poprosił przewodniczących o opinię. Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinię o przedstawionej uchwale. Pan D. Konopiński - dodał, że Biblioteka Miejska w związku z przejęciem zadań Biblioteki Powiatowej na ten cel wydatkuje 68 tys.zł, powiat przekazuje kwotę 40 tys.zł, miasto dokłada 28 tys,zł, czy nie należy poruszyć tego tematu w rozmowie ze starostą. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/153/2008 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejskiej Biblioteki Publicznej za 2007 rok została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 3/ Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/79/2007 Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 28 września 2007 roku w sprawie odpłatności za korzystanie z przedszkoli był przedmiotem obrad Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury, poprosił przewodniczącego o opinię komisji. Pan P. Marchela – poinformował, że opinia komisji o przedmiotowej uchwale jest pozytywna. Pan S. Mielniczek - zapytał jaka opłata była w roku ubiegłym, oraz czy wszystkie dzieci ubiegające się o przyjęcie do przedszkola zostały przyjęte. Zapytał też czy nie ma możliwości rozbudowy przedszkoli i przyjmowania dzieci dwuletnich. Pan J. Grenda - opłata za przedszkola wzrosła o 5 zł., jeżeli chodzi o liczbę dzieci przyjętych do przedszkoli to staramy się, aby przyjmować dzieci w Węgrowa, których rodzice pracują. Dodał, że ze względu na niż demograficzny w szkołach będziemy rozważać wprowadzenie 8 godzinnych zerówek w szkołach, wówczas zwolnią się miejsca w przedszkolach i można pomyśleć o przyjęciu mniejszych dzieci. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/154/2008 w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/79/2007 Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 28 września 2007 roku w sprawie odpłatności za korzystanie z przedszkoli została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 4/ Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w WFOŚiGW w Warszawie na budowę sieci kanalizacyjnej Węgrów – Bagno etap I ( ul. E Orzeszkowej , ul. Różana) opiniowały wszystkie komisje, poprosił o opinie przewodniczących.. Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinie o przedstawionej uchwale. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/155/2008 w sprawie zaciągnięcia pożyczki w WFOŚiGW w Warszawie na budowę sieci kanalizacyjnej Węgrów – Bagno etap I ( ul. E Orzeszkowej , ul. Różana) została podjęta 12 głosami za ( stan podczas głosowania 12 radnych). 5/ Przewodniczący Rady - stwierdził, że w związku z wprowadzeniem drobnych zmian do projektu uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych poprosił Panią Skarbnik o zreferowanie zmian. Pani A. Kądziela Biernat - zreferowała projekt uchwały w sprawie emisji obligacji ( projekt stanowi załącznik Nr 5 do protokołu). Przewodniczący poprosił Przewodniczących Komisji o opinie komisji na temat przedstawionego projektu uchwały. Przewodniczący Komisji wyrazili pozytywną opinię na temat projektu uchwały omawianego na posiedzeniach komisji. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/156/2008 w sprawie emisji obligacji komunalnych została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 6/ Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie udzielenia poręczenia kredytu zaciąganego przez WOK w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Węgrowie na realizację przedsięwzięcia p.n.” Modernizacja infrastruktury widowiskowo-technicznej WOK”, opiniowany był przez wszystkie komisje, poprosił o opinie komisji. Przewodniczący Komisji wyrazili pozytywną opinię. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/157/2008 w sprawie udzielenia poręczenia kredytu zaciąganego przez WOK w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Węgrowie na realizację przedsięwzięcia p.n.” Modernizacja infrastruktury widowiskowo-technicznej WOK” została podjęta 12 głosami za i przy 1 wstrzymującym się ( stan podczas głosowania 13 radnych). 7/ Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr 1825/28 na pow. 0,5371 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa była przedmiotem obrad Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami, poprosił przewodniczącego o opinię. Pan G. Biernat - Przewodniczący Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami - poinformował, że po wizji w terenie komisja negatywnie zaopiniowała projekt uchwały. Pan J. Grenda - stwierdził, że wniosek o odlesienie jest niezasadny, ponieważ las na tej działce jest ładny, na dużej powierzchni działki i dlatego ta decyzja jest negatywna. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/158/2008 w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr 1825/28 na pow. 0,5371 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa została podjęta 9 głosami za i przy 4 wstrzymujących się ( stan podczas głosowania 13 radnych). 8/ Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia diet dla radnych omawiany był na posiedzeniach komisji w miesiącu maju, dodał, że wszystkie okoliczne gminy już przeszły na zryczałtowany system wypłaty diet dla radnych. Zmiana systemu wypłaty diet nie narusza kwoty zaplanowanej na ten cel w budżecie miasta 2008 roku Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/159/2008 w sprawie ustalenia diet dla radnych została podjęta 11 głosami za i przy 2 przeciwnych ( stan podczas głosowania 13 radnych). 9/ Przewodniczący Rady poprosił Burmistrza Miasta - Przewodniczącego Kapituły o odczytanie protokołu z posiedzenia kapituły odbytego w celu wyłonienia kandydatów do godności „ Honorowego Obywatela Węgrowa”, „ Zasłużonego Obywatela Węgrowa”, „ Za Zasługi do Węgrowa „ Pan J. Grenda – odczytał protokoł z posiedzenia kapituły odbytego w celu wyłonienia kandydatów do godności „ Honorowego Obywatela Węgrowa”, „ Zasłużonego Obywatela Węgrowa”, „ Za Zasługi do Węgrowa „ ( protokół stanowi załącznik Nr 6 do protokołu). Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/160/2008 w sprawie nadania tytułu „ Honorowy Obywatel Węgrowa” została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 10/ Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały w sprawie w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony Obywatel Węgrowa” i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/161/2008 w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony Obywatel Węgrowa” została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 11/ Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały w sprawie w sprawie nadania odznaki „ Za Zasługi dla Węgrowa” i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XXII/162/2008 w sprawie nadania odznaki „ Za Zasługi dla Węgrowa” została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 12/ Pan J. Grenda - poprosił Panią Skarbnik o zreferowanie projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta w związku z tym, że są jeszcze dodatkowe zmiany w stosunku do projektu, który radni otrzymali. Pani A. Kdziela-Biernat - zreferowała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta ( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu). Przewodniczący Komisji wyrazili pozytywną opinię komisji w stosunku do projektu omawianego na posiedzeniach komisji. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała nr XXII/163/2008 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku została podjęta 11 głosami za, przy 1 przeciw i 1 wstrzymującym się ( stan podczas głosowania 13 radnych). Pkt. 10 Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXI sesji odbytej w dniach 2 i 4 czerwca został sporządzony, podpisany i był wyłożony do wglądu. Poprosił o pytania i uwagi. Pytań nie zgłoszono. Protokół Nr XXI/2008 sesji Rady Miejskiej odbytej w dniach 2 i 4 czerwca 2008 roku został przyjęty 13 głosami za. Pkt. 11 Pan J. Grenda - podziękował Pani Dorocie Skrzypek Naczelnikowi Wydziału Spraw Społecznych za 10 miesięcy współpracy. Pan P. Marchela - zapytał czy wybrany został już dyrektor Domu Kultury. Pan J. Grenda - poinformował, że do konkursu zgłosiła się jedna osoba i komisja konkursowa zasugerowała, aby powołać na okres jednego roku Panią Katarzynę Zabadała, ponieważ ma predyspozycje do działania w dziedzinie kultury i taka decyzja została podjęta. Pan S. Mielniczek - poprosił o dowiezienie żwiru na wjazd na plac rynku przy urzędzie od strony ul. Rynkowej. Poprosił również o usunięcie zbyt nisko wiszących gałęzi przy ul. Podlaskiej przy hotelu Ewerest. Pan P. Marchela - poprosił o intensywne porządkowanie koszy na zalewie i starorzeczu. Pan T. Ryczkowski - odczytał pismo, które wpłynęło do Rady Miejskiej od klientów sklepu TOPAZ o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Pan J. Grenda - poinformował, że do 15 czerwca był czas na zgłaszanie wniosków o przyznanie limitu na sprzedaż napojów alkoholowych. Innych spraw nie zgłoszono. Pkt. 12 Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady - stwierdził, że w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamyka posiedzenie XXII zwyczajnej sesji rady Miejskiej Węgrowa. Obrady trwały 2,5 godz. Protokołowała Dorota Seroczyńska Obradom przewodniczył: Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa Tadeusz Ryczkowski

metryczka


Wytworzył: dorota seroczynska (17 października 2008)
Opublikował: Dorota Seroczyńska (17 października 2008, 09:47:49)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 260