2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002

Protokół Nr XXI / 2008 dwuczęściowej zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej I część w dniu 2 czerwca 2008 roku II część w dniu 4 czerwca 2008 roku w Węgrowskim Ośrodku Kultury przy ul. Mickiewicza 4 A.

Protokół Nr XXI / 2008 dwuczęściowej zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej I część w dniu 2 czerwca 2008 roku II część w dniu 4 czerwca 2008 roku w Węgrowskim Ośrodku Kultury przy ul. Mickiewicza 4 A. I część sesji w dniu 2 czerwca 2008 roku Stan Rady – 15 Obecnych na sesji – 15, co stanowi 100% Lista obecności radnych oraz gości zaproszonych stanowi załącznik Nr 1 do protokołu. Obradom przewodniczyl Pan Tadeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa. Pkt.1 Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał otwarcia XXI zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa , powitał radnych , dyrektorów jednostek organizacyjnych, Burmistrza Miasta wraz z pracownikami , mieszkańców miasta . Pkt.2 Przewodniczący Rady stwierdził, że na sesję przybylo 15 radnych, co upoważnia Radę Miejską do podejmowania prawomocnych uchwał. Następnie zapytal czy są uwagi i inne wnioski do porządku obrad. Pan K. Wyszogrodzki wnioskował o skreślenie z porządku obrad ppkt. 10 w pkt. 9 projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku, z uwagi na to, że do chwili obecnej radni nie otrzymali projektu uchwały, przewidzianego w porządku obrad sesji. Zaproponował ustalenie drugiej części sesji na dzień 4 czerwca 2006 roku i omówienie projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku. Pan J. Grenda odpowiedział, że jeszcze w tej chwili Pani Skarbnik pracuje nad projektem uchwały. Uchwała zostanie punkt po punkcie szczegółowo omówiona. Radni Pan J. Chodowski i Pan S. Mielniczek poparli wniosek p. Wyszogrodzkiego. Pan J. Grenda zwrócił się z prośbą do radnych o omówienie uchwały jeszcze w dniu dzisiejszym . W przypadku opóźnienia miasto może stracić pieniądze na boisko przy Gimnazjum, które ma być wybudowane w ramach programu „Orlik 2012”. Pani H. Ulińska zwróciła uwagę, że miasto Węgrów, jako jedyne w powiecie otrzymało pieniądze na budowę boiska przy Gimnazjum w ramach programu 'Orlik 2012” . Jest to ważna sprawa i nie można jej zaprzepaścić – dodała radna . Pan K. Wyszogrodzki pytał kiedy było wiadomo, że przyznano środki na boisko ? Pan T. Ryczkowski odpowiedział , że oficjalnie w piątek przyszła wiadomość . Pan D. Konopiński czy kwestia boiska sportowego przy gimnazjum jest jedyną zmianą w uchwale , czy są jeszcze inne? - zapytał radny . Pan T. Ryczkowski sugerował, aby dzisiaj przyjąć uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie, a na przyszłość przyjąć by materiały były dostarczane radnym wcześniej . Zaproponował półgodzinną przerwę, w czasie której pani Skarbnik szczegółowo zapoznałaby radnych z proponowanymi zmianami w budżecie . Pan D. Konopiński stwierdził, że ogłoszenie przerwy niczego nie zmieni, nie ma różnicy czy pani Skarbnik przedstawi projekt uchwały podczas obrad , czy w przerwie. Pan T. Ryczkowski wnioskował , aby w dniu dzisiejszym omówić również pkt. 10 porządku, gdyż wiąże się to z wydaniem zgody dla P.P.H.U. Promotor Polska – na użycie herbu miasta do publikacji planu miasta . Następnie poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radnego Wyszogrodzkiego. Za propozycją radnego K. Wyszogrodzkiego głosowało 7 radnych, 3 przeciwko, 5 radnych wstrzymało się od głosu. Innych wniosków nie zgłoszono. W związku z powyższym radni 14 głosami „za”, 1 „wstrzymującym się” uchwalili porządek obrad w następującym brzmieniu: I część sesji 1.Otwarcie sesji. 2.Stwierdzenie kworum i uchwalenie porządku obrad. 3.Informacja o pracy Burmistrza Miasta Węgrowa. 4.Interpelacje, zapytania zgłaszane przez radnych i wolne wnioski mieszkańców. 5.Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski. 6.Informacja na temat przygotowań do wypoczynku letniego dzieci i mlodziezy. 7.Informacja na temat stanu środowiska naturalnego miasta (gospodarka odpadami, czystość wód). 8.Informacja dotycząca działalności Spółek PGK i PWiK za 2007 rok. 9.Podjęcie uchwał w sprawach: 1/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid. 8118/9 na pow. 152 m2 położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. 2/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid.894/8 na pow.0,1412 ha i działce o nr 894/3 na pow. 0,1418 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. 3/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid.2335/1 na pow. 0,1259 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. 4/ wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa 5/ ustalenia stawek procentowych opłat adiacenckich 6/ przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Węgrowa- Centrum. 7/ sprzedaży nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego 8/ nadania nazwy ulicy 9/ zawarcia porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – Oddziałem w Warszawie dotyczącego poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 62 na przejściu przez miasto Węgrów ( ul. Gdańska i ul. Kościuszki). II część sesji w dniu 4 czerwca 2008 roku 10/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku. 10. Wyrażenie zgody P.P.H.U Promotor Polska – Marcin Giers na użycie herbu miasta Węgrowa w publikacji „Panorama Miast – Węgrów”. 11. Przyjęcie protokołu Nr XX/ 2008 zwyczajnej sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 29 kwietnia 2008 roku. 12. Sprawy różne. 13. Zamknięcie sesji . Pkt. 3 Informacja o pracy Burmistrza Miasta stanowi Zał. Nr 2 do protokołu. Przewodniczący Rady prosił o zgłaszanie pytań i uwag do informacji. Pan S. Mielniczek prosił o wyjaśnienie spraw zawartych w Zarządzeniu Nr 130, pkt.10 i pkt. 13 informacji. Pan T. Kietliński pkt.11 informacji - utrzymanie grobów czy pójdą za tym środki finansowe ? Pan J. Grenda udzielił odpowiedzi na pytania i uwagi: 1/ w zarządzeniu Nr 130 dotyczy nakładów od p. Modzelewskich . Nabyliśmy te naniesienia za kwotę 40 tys. zł. 2/ Kombudex – umowa pierwotna nie zawierała wersji elektronicznej. Kwota za cały projekt umowy 65 tys. zł 3/ cmentarze – Urząd Wojewódzki zwrócił się do wszystkich gmin by na swoim terenie zadbały o groby . Miasto musi dołożyć 9 tys. zł i wykonać nagrobek na kwaterze żołnierzy AK. 4/ przedłużono umowę z firmą Skorpion tylko do 30 czerwca, gdyż od 1 lipca rusza plaża . Umowa będzie miała inny charakter. Pkt. 4 Interpelacje i zapytania zgłosili: Pan D. Konopiński pytał czy przy wjeździe do miasta zostaną postawione znaki ograniczające tonaż samochodów oraz kiedy to nastąpi ? Pani H. Ulińska zwróciła się z prośbą 1/ o postawienie znaku „stop „przed skrzyżowaniem z drogą B. Prusa na os. Błonie. 2/ o prowadzenie patroli na osiedlach mieszkaniowych pod kątem parkowania samochodów, gdyż są częste kolizje z tego powodu. Pan T. Kietliński prosił o postawienie znaku „zakaz zatrzymywania się” przy ul. Wyszyńskiego. W miejscu tym bardzo często parkuje samochód marki Tir. Pan S. Mielniczek pytał – w jaki sposób zostanie rozwiązana sprawa komunikacji dla niepełnosprawnych w Szkole Podstawowej ? Temat poruszano w roku ubiegłym i jak do tej pory nic się nie zmieniło. Pan M. Tempczyk 1/ w jakim terminie można się spodziewać poprawienia wjazdu do Szkoly Podstawowej? 2/ czy istnieje możliwość wyrównania placu przed budynkiem W0K , podobnie jak wykonano to w Rynku ? Pan S. Mielniczek 1/ zaproponował wprowadzenie dla strażników pracy na dwie zmiany i włączenie do patroli na starorzeczu. 2/ kiedy zostaną wymienione przystanki autobusowe ? Pan J. Chodowski 1/ dlaczego niektóre drogi zostały wyrównane, ale niedokończone? 2/ czy urlop burmistrza za rok 2007 został wykorzystany. Pan S. Wąsowski mieszkaniec miasta zgłosił następujące problemy: 1/ na starorzeczu stoi woda w zbiornikach i nie przepływa przez przepławki 2/ poruszył problem dostaw towaru do sklepu mięsno-wędliniarskiego”Winnica” przy ul. Piłsudskiego. Firma chce by dostawy odbywaly się od strony ul. Piłsudskiego. 3/ kiedy zostanie wykonana ul. Głębiewskiego ? Pkt.5 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielili: Pan J. Grenda 1/ oznakowanie – decyzje w tej sprawie wydaje Urząd Marszałkowski Pan T. Głażewski dodał, że Urząd Marszałkowski obiecał wydanie opinii, natomiast odpowiedzialność przedkłada na Urząd Powiatowy. 2/ Szkoła Podstawowa- prace są zaawansowane, będzie winda i platforma . W okresie wakacji zostanie wykonany podjazd dla niepełnosprawnych 3/ naprawa wjazdu do Szkoly Podstawowej leży w kompetencji dyr. szkoły i proszę o to zapytać dyrektora. Pan M . Tempczyk pytając o wjazd miałem na myśli prace projektowe – dodał radny. Pan J. Grenda odpowiedział, że w najbliższym czasie wjazd nie zostanie wykonany, z uwagi na to, że w pierwszej kolejności trzeba rozebrać budynek mieszkalny i przekwaterować mieszkańców do kolejnego segmentu przy ul. Szerokiej, co nastąpi za 2-3 lata. Pan J. Grenda przyjął wniosek radnego Mielniczka dotyczący patroli straży miejskiej na starorzeczu. Pani N. Kowalczyk poinformowała, że nastąpiła awaria sprzętu i nie dokończono równania dróg. Jeżeli chodzi o przystanki autobusowe- jesteśmy w trakcie zbierania ofert. Pan D. Konopiński stwierdził, że obecnie zbierane są oferty, a przez rok nie podjęto żadnych działań. Pan J. Grenda w odpowiedzi na problemy zgłoszone przez mieszkańca miasta Pana S. Wąsowskiego poinformował, że ten fakt występuje podczas niskiego poziomu wód, dlatego będzie piętrzona. Ostatnio takie prace wykonano przed niedzielą. Odnośnie zaopatrzenia sklepu „Winnica” stoimy na stanowisku, aby odbywało się od tyłu, ponieważ utrudniona jest komunikacja, poza tym omijanie przez pieszych stojącego przed sklepem samochodu, stwarza ogromne niebezpieczeństwo na tej ruchliwej ulicy- wyjaśnił burmistrz. Pani N. Kowalczyk dodała, że ul. Gołębiewskiego w niedługim czasie zostanie wykonana. Pkt. 6 Informacje na temat wypoczynku letniego dzieci i młodzieży złożyli: Szkoła Podstawowa, Gimnazjum , Kluby Sportowe, WOK, Miejska Biblioteka Publiczna, świetlice, Urząd Miejski (informacje stanowią Zał. Nr 3 do protokołu) Pan P. Marchela Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury pokrótce zrelacjonował zebranym zamierzenia jednostek dotyczące organizacji wypoczynku letniego oraz głosy w dyskusji podczas posiedzenia komisji. Pan J. Szczęśniak dodał, że Koło Wędkarskie organizuje bezpłatny obóz dla 12 dzieci, a dwoje dzieci pojedzie na obóz międzynarodowy. Glosów w dyskusji nie było. Rada przyjęła do wiadomości informacje na temat wypoczynku letniego dzieci i młodzieży. Pkt. 7 Informacje na temat stanu środowiska naturalnego miasta (gospodarka odpadami, czystość wód ) złożyli :Terenowy Inspektor Sanitarny, PWiK, PGK (informacje stanowią Zał. Nr 4 do protokołu). Temat był przedmiotem obrad Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami. Pan G. Biernat Przewodniczący Komisji przedstawił krótką relację z przebiegu posiedzenia. Dodał, że przedstawiciele instytucji byli obecni na posiedzeniu komisji i udzielili szczegółowych wyjaśnień i odpowiedzi na zadane pytania i uwagi członków komisji. Następnie Przewodniczący Rady prosił o dyskusję . Pan J. Szczęśniak stwierdził, że wyprodukowane odpady wywożone są tam gdzie nie powinny. Większej połowie mieszkańców dwukrotnie zwiększyła się ilość oddawanych śmieci. Ponowił wniosek o przeprowadzenie referendum w sprawie wprowadzenia nowego systemu gospodarki odpadami . Pan J. Grenda wyjaśnił, że ten system nie zachęca do segragacji odpadów . Łochów, gdzie taki system działa, dołożył w roku 2007 do segregacji odpadów ponad 500 tys. zł. Poinformował, że ostatnio w Dobrem przeszło referendum . Zaproponował wyjazd do Dobrego, w celu i zapoznania się jak działa tamten system . Od strony finansowej dla miasta nie będzie to korzystne. Innych uwag nie zgłoszono. Rada przyjęła do wiadomości informacje na temat stanu środowiska naturalnego miasta. Pkt . 8 Informacja dotycząca działalności Spółek PGK i PWiK za 2007 rok stanowi Zał. Nr 5 do protokołu. Przewodniczący Rady poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie uwag i opinii z posiedzeń. Pan D. Konopiński Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budzetu -poinformował, że komisja po zapoznaniu się z działalnością obydwu spółek i wysłuchaniu wyjaśnień stwierdziła, że firmy rozwijają się prężnie, nie ma większych zagrożeń. Radni pozytywnie zaopiniowali informację na sesję Rady. Pan K. Wyszogrodzki Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego pozytywnie zaopiniowała informacje z działalności Spółek PGK i PWiK. Pkt. 9 Stan Rady -14 Rada przystąpiła do podjęcia uchwał w sprawach: Przewodniczący Rady poprosił wszystkich Przewodniczących Komisji o przedstawienie opini w sprawie uchwał . 1/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid. 8118/9 na pow. 152 m2 położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. Pan G. Biernat stwierdził, że Komisja pozytywnie zaopiniowala uchwalę. Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXI/142/2008 podjęto 13 głosami „za” i 1 „przeciwko”. 2/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. Pan G. Biernat Komisja pozytywnie zaopiniowala projekt uchwały. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uwag nie zgłoszono. Uchwałę Nr XXI/143/2008 podjęto 13 głosami „za” i 1 „wstrzymującym się” 3/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid.2335/1 na pow. 0,1259 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. Pan G. Biernat Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Pytania i uwagi: Pan D. Konopiński pytał dlaczego w protokole oględzin w składach komisji raz występują pracownicy urzędu, innym razem nie? Pan J. Grenda wyjaśnił, że strona w tej sprawie jest Starostwo Powiatowe. Czasami pracownik urzędu bierze udział w oględzinach. Obecność pracownika Urzędu nie jest obowiązkowa. Ustalono, że przed podjęciem uchwały w sprawie odlesienia Komisja Rolnictwa przed wydaniem opinii sprawdza w terenie poszczególne przypadki.. Innych pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytal treśc uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwalę Nr XXI/144/2008 podjęto 14 głosami „za”. 4/ wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa Pan D. Konopiński i Pan G. Biernat przedstawili pozytywne opinie w kwestii uchwały. Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXI/145/2008 podjęto 13 głosami „za” ( w głosowaniu udział brało 13 radnych) 5/ ustalenia stawek procentowych opłat adiacenckich. Pan J. Grenda poinformował, że w dniu dzisiejszym dostarczono radnym nowy projekt uchwały. Został skreślony pkt.4 w § 1 uchwały dotyczący opłat za przyłącza energetyczne. Pan G. Biernat Komisja Rolnictwa proponowała obniżenie stawki ,którą uwzględniono. Pan D. Konopiński Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały z wyższymi stawkami. Pan P. Marchela Komisja nie głosowała nad projektem uchwaly. Pan K. Wyszogrodzki wszyscy czlonkowie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego wstrzymali sie od głosu. Pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie Uchwałę Nr XXI/146/2008 podjęto 11 głosami „za”, 3 „wstrzymującymi się”. 6/ przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Węgrowa- Centrum. Przewodniczący Komisji stalych kolejno przedstawili pozytywne opinie w kwestii uchwały. Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXI/ 147/2008 podjęto 14 głosami „za”. 7/ sprzedaży nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego Przewodniczący Komisji przedstawili opinie po posiedzeniach komisji. Pan G. Biernat Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Pan D. Konopiński Komisja Rozwoju Gospodarczego pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXI/148/2008 podjęto 14 glosami „za”. 8/ nadania nazwy ulicy Przewodniczący Komisji stałych przedstawili pozytywne opinie w kwestii uchwały. Pan P. Marchela stwierdził, że brakuje nazw historycznych – czy jest jakaś procedura w związku z nadaniem nazw ulic ? Pan S. Cieciera wyjaśnił, że można uruchomić tryb nadawania nazw ulic. Pan J. Grenda mieszkańcy starają się unikać nazw polityczno- historycznych. W tym przypadku o nadanie nazwy wystąpili sami mieszkańcy. Innych pytań nie zgłoszono. Uchwałę Nr XXI/149/2008 podjęto 14 głosami „za”. 9/ zawarcia porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – Oddziałem w Warszawie dotyczącego poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 62 na przejściu przez miasto Węgrów ( ul. Gdańska i ul. Kościuszki). Pan D. Konopiński poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Pan S. Mielniczek pytał czy realizacja ul. Kościuszki będzie w ramach projektu ? Pan J. Grenda modernizacją objęty jest cały odcinek od szpitala. Pan T. Kietliński projekt zakłada budowę ścieżki od strony wschodniej ul. Gdańskiej. Ścieżka będzie się kończyła na rz. Adzie. Potrzebne będzie zbudowanie przejazdu , podobnie jak na rz. Czerwonce. Pan J. Grenda będzie to kolejny etap realizacji. Najpierw należałoby wykupić grunt. Pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXI/150/2008 podjęto 14 głosami „za” . Na tym zakończono I część sesji Rady Miejskiej Węgrowa. Obrady trwały 2,5 godziny. II część sesji w dniu 4 czerwca 2008 roku. 10/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku Pani A. Kądziela -Biernat zreferowała zebranym projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku. W dyskusji głos zabrali: Pan S. Mielniczek w nawiązaniu do środków przeznaczonych na budowę boisk, stwierdził, że bardziej byłoby potrzebne urządzenie boiska przy Szkole Podstawowej niż przy Gimnazjum. Wszystkie inwestycje w czasie jedenj kadencji prowadzone są przy Gimnazjum ( budowa sali, termomodernizacja), a mimo to teren jest bardziej zdewastowany, natomiast teren przy Szkole Podstawowej jest niedoinwestowany. Pan P. Marchela uznał, że to boisko przy Gimnazjum powinno powstać, mimo innych potrzeb, które też są ważne. Wynajem boiska za godzinę wynosi 700 zł. Pan J. Chodowski prosił o informację jaki zakres prac będzie efektem finalnym tego boiska ? Pan T. Kietliński pytał jaki sprzęt wodny zamierza zakupić miasto ? oraz jaki jest zakres remontu dachu w Przedszkolu Nr 3 ? Pan J. Grenda nie zgodził się z wypowiedzią radnego Mielniczka , gdyż pozyskanie kwoty 660 tys. zł kosztowało wiele zachodu ze strony władz miasta . Zakup gruntu dla Gimnazjum był dobrym pomysłem, ponieważ częściowo na tym terenie bedzie usytuowane boisko. W tym roku zrobiono ul. Obrębową, w rozstrzygnięciu jest ul. Spacerowa , Mickiewicza i w przygotowaniu kolejne przetargi. Nie zaniedbujemy inwestycji drogowych- stwierdził burmistrz. Na terenie tym planowane jest boisko do siatkówki i koszykówki, piłki nożnej, pomieszczenie szatni, ogrodzenie i oświetlenie. Ten kompleks sportowy może pełnić swoją funkcję niezależnie od szkoły. Nie wykonano tego przy Szkole Podstawowej, bo ma zakończony projekt indywidualny. Projekt szkoły do tego modułu nie przystaje. Sport wodny- był wniosek Komisji Bezpieczeństwa o zakup dwóch rowerów wodnych na Zalew. Remont dachu w Przedszkolu Nr 3 zostanie wykonany z papy termozgrzewalnej , kominy z cegły klinkierowej . Pan J. Chodowski jaka będzie powierzchnia boisk ? Pan J. Grenda powierzchnia boisk wyniesie 0,30 ha Pan S. Mielniczek stwierdzil, że wstrzyma sie od głosu przy głosowaniu nad uchwałą. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXI / 151/2008 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku podjęto 13 głosami „za” i 1 „wstrzymującym się”. Pkt.11 Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XX zwyczajnej sesji Rady został sporządzony i był wyłożony do wglądu radnym . Skierował zapytanie – czy są uwagi do treści protokołu. Radni nie zgłosili uwag. Protokół został przyjęty 15 głosami „za”. Pkt.12 W sprawach różnych zgłoszono następujące problemy: Pan D. Konopiński na jakim etapie są rozmowy ze Starostwem Powiatowym w sprawie przekazania Zalewu miastu? Pan J. Grenda odpowiedzial, że było umówione spotkanie w tej sprawie, ale nie doszło do skutku. Pan D. Konopiński złożył formalny wniosek w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta Węgrowa do złożenia oferty Staroście Węgrowskiemu o nieodpłatne przejęcie Zalewu na własność miasta. Rada 13 głosami „za” i „1 wstrzymującym się” podjęła wniosek zgłoszony przez radnego Konopińskiego. Pan J. Chodowski wyraził opinię, że przejęcie Zalewu będzie się wiązało z dużymi wydatkami oraz dalszymi inwestycjami. Temat wymagał przemyśleń i dyskusji na komisjach. Pan D. Konopiński przypomniał, że ten problem był omawiany na Komisji Rozwoju Gospodarczego i taka propozycja wniosku padła na posiedzeniu . Nie można dopuścić do dalszej dewastacji Zalewu. Pan J. Grenda poinformował, że jest to wstępny wniosek, więc Rada i tak będzie głosowała nad uchwałą o przejęciu tego terenu. Trudno przejść obojętnie, kiedy patrzy się jak ciężka praca i duże pieniądze zostaną zaprzepaszczone. Jeżeli miasto tego nie przejmie to teren zarośnie. Pan T. Kresa poparł wypowiedź Burmistrza Pan T. Ryczkowski odczytał; 1/ podziękowanie za współpracę od Pani Marii Sulich , która przeszła na emeryturę. 2/ pismo mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej Piłsudskiego 21 , z prośbą o wymianę okien w lokalach mieszkalnych. Prosił Burmistrza Miasta o odpowiedź. 3/ w dniu 13 czerwca o godz: 1500 odbędzie się uroczysta sesja Rady Miejskiej , na której nastąpi podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy miastem Węgrów, a włoskim miastem Varsolda. Pan J. Grenda prosił, aby zgłoszeń kandydatów do odznaczeń „Za Zasługi dla Węgrowa” dokonywać do dnia 26 czerwca 2008 roku, gdyż 30 czerwca odbędzie się sesja Rady Miejskiej, na której zostanie podjęta uchwała . Pan R. Postek dyr. Muzeum Zamku w Liwie prosił Burmistrza Miasta o wyjaśnienie z jakiej przyczyny Zastępca Burmistrza Pani Maria Koc rezygnuje z funkcji Zastępcy Burmistrza ? Wywołało to zaniepokojenie w środowisku węgrowskim, a szczególnie wśród ludzi związanych z kulturą , sportem, promocją miasta. Podczas sprawowania swojej funkcji Pani Koc zaprezentowała zupełnie inne podejście niż do tej pory, co widać po samym wyglądzie miasta i okolic jak również po ilości odwiedzających nas turystow oraz ilości imprez jakie odbyto w ostatnim okresie. Zaplanowanych jest szereg dalszych działań , większość z nich autorstwa p. Koc. Jej ewentualne odejście stawia pod znakiem zapytania samą ideę skutecznej promocji miasta w zakresie dóbr kulturalnych i turystycznych. Jeżeli są problemy to czy nie mogą one być w jakiś sposób rozwiązane, byśmy nie stracili osoby, która bardzo dużo zrobiła i może zrobić dla Węgrowa. Pan J. Grenda jest pełen uznania dla pracy p. Burmistrz, gdyż również moje zasługi są efektem działań pani Burmistrz. Pracowalo się nam dobrze- dodał, chociaż w takiej pracy, kiedy są robione złożone projekty i pracują wieloosobowe zespoły powstają nieporozumienia. Dwukrotne rozmowy z Panią Koc i prośby by pozostała nie przyniosły skutku. Będę do końca rozmawiał i namawiał p. Burmistrz do pozostania. Pan J. Szczęśniak nie wiem czy Pani Burmistrz czuje to poparcie, ale większość pracowników Urzędu również chaciałaby by pani Burmistrz pozostała. Ze strony Rady takie poparcie również będzie. Pkt. 13 W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował zebranym za udział i zamknął XXI zwyczajną sesję Rady Miejskiej Węgrowa. Obrady trwały 1,5 godziny. Protokół sporządziła: Halina Małkowska

metryczka


Wytworzył: dorota seroczyńska (20 października 2008)
Opublikował: Dorota Seroczyńska (20 października 2008, 14:15:38)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 272