2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002

Protokół Nr XIX/2008 sesji Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 31 marca 2008 roku

Protokół Nr XIX/2008 zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 31 marca 2008 roku w sali Węgrowskiego Ośrodka Kultury przy ul. Mickiewicza 4 a Stan Rady 15 radnych Obecnych na sesji 14 radnych co stanowi 93% Lista obecności radnych oraz gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Obradom przewodniczył Tadeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa. Pkt. 1 Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej - dokonał otwarcia XIX zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa, powitał radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Miasta wraz z pracownikami Urzędu Miejskiego, zaproszonych gości. Pkt. 2 Przewodniczący Rady - stwierdził, że na sesję przybyło 14 radnych, co upoważnia Radę Miejską do podejmowania prawomocnych uchwał. Przewodniczący Rady stwierdził , że radni otrzymali porządek sesji wraz z materiałami w związku z tym zapytał, czy są uwagi i wnioski do porządku sesji. Uwag do porządku sesji nie zgłoszono, został przyjęty jednogłośnie w następującym brzmieniu: 1.Otwarcie sesji . 2.Stwierdzenie kworum i uchwalenie porządku obrad. 3.Informacja o pracy Burmistrza Miasta Węgrowa w okresie między sesjami. 4.Informacja o pracy Komisji Rewizyjnej. 5.Interpelacje, zapytania zgłaszane przez radnych i wolne wnioski mieszkańców. 6.Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski. 7.Informacja na temat realizacji programów pomocowych prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w sferze rolniczej działalności w mieście. 8.Informacja Komendanta P. P.S. P o stanie bezpieczeństwa i zagrożeniach p. pożarowych miasta. 9.Informacja placówek kulturalnych w mieście na temat planów i zamierzeń na 2008 rok. 10.Podjęcie uchwał w sprawach: 1/ przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Węgrowa terenu Miedzanka 2/ zmiany uchwały Nr XLV/330/2006 z dnia 30 maja 2006 roku w sprawie emisji obligacji komunalnych 3/ porozumienia z Powiatem Węgrowskim na utrzymanie dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta Węgrowa 4/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku 5/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid.6088/3 na pow. 2371 m2 położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa. 11. Przyjęcie protokołu z XVIII zwyczajnej sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 28 lutego 2008 roku. 12. Sprawy różne. 13. Zamknięcie sesji. Pkt. 3 Przewodniczący Rady - stwierdził, że informację o pracy Burmistrza radni otrzymali, poprosił o pytania i uwagi ( informacja stanowi załącznik Nr 2 do protokołu). Pan S. Mielniczek radny miasta – zapytał: 1/ jakie zmiany nastąpiły w składzie komisji urbanistycznej, 2/ czy wymieniane przewody energetyczne przy ul. Kościuszki będą izolowane. Pan D. Konopiński – radny miasta – zapytał : 1/ czy Parafialny Oddział Akcji Katolickiej organizujący na Rynku Przegląd Książki Katolickiej płaci za udostępniony prąd. Pan T. Kresa – radny miasta - poprosił o informacje na temat dotacji przedzielonych klubom sportowym w ramach konkursu. Odpowiedzi u dzielił: Pan J. Grenda - Burmistrz Miasta - poinformował, że jeżeli chodzi o komisję urbanistyczną, to skład jej był powołany na czas nieokreślony, obecnie powołano komisję na czas określony, zmieniły się sposoby wynagradzania. Poinformował, że przewody energetyczne wymieniane w ul. Kościuszki będą izolowane. Wyjaśnił, że już od kilku lat miasto udostępnia Rynek dla Akcji Katolickiej na targi książki i robimy to nieodpłatnie nie obciążając też za zużyty prąd, ponieważ są to kwoty symboliczne. Jeżeli natomiast chodzi o konkurs na dotacje dla klubów sportowych to kilka klubów złożyło wnioski, wysokość dotacji przydzielonej klubom sportowym przekażemy wszystkim radnym w formie pisemnej. Pkt. 4 Przewodniczący Rady - poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o informację o pracy komisji w okresie między sesjami. Pan J Szczęśniak - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej- poinformował, że komisja odbyła jedno posiedzenie, na którym zajmowała się kontrolą wydatków ponoszonych na finansowych ponoszonych na finansowanie imprez masowych w mieście. Komisja po analizie przedstawionych dokumentów nie wniosła uwag co do finansowania imprez masowych w mieście. Komisja zakończyła posiedzenie dwoma wnioskami: 1.Komisja proponuje zwiększyć środki na finansowanie imprez masowych w mieście, a zwłaszcza na ich promocję. 2.Komisja wnioskuje o podjęcie rozmów z Ogólnopolskimi Nadawcami Telewizyjnymi ( TVN, TVP, POLSAT) w sprawie ewentualnej transmisji Festiwalu Obrzędów Weselnych odbywającego się corocznie w Węgrowie Pkt. 5 Interpelacje, zapytania i wolne wnioski zgłosili: Pani M. Król – dzierżawca Cempingu nad Liwcem - zapytała co dalej z cempingiem, jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy, nie ma decyzji co do sprzedaży tej nieruchomości. Sezon turystyczny zbliża się i nie wiem czy mam inwestować w tę nieruchomość czy też nie. Poinformowała, że otrzymała pewne zalecenia z Urzędu Marszałkowskiego, nic nie zostało zrealizowane, bo nie ma pewności okresu dzierżawy tej nieruchomości. Pani H. Ulińska – radna miasta - zapytała czy dokonano odbioru ekranów dźwiękoszczelnych przy trasie obwodowej i czy zostaną odtworzone trawniki, które przy montażu zostały zniszczone. Pan S. Mielniczek – zapytał czy przy okazji zmiany organizacji ruchu – wprowadzenia zakazu wjazdu ciężkich samochodów do centrum rozważyć możliwość poszerzenia opaski najazdowej na rondzie przy ul. Kościuszki. Samochody najeżdżają na zieleń, niszczą krawężniki, do tej sprawy należy powrócić. Innych spraw nie zgłoszono. Pkt. 6 Odpowiedzi udzielili: Pan J. Grenda - poinformował, że jeżeli chodzi o cemping to jest w tej chwili już wycena, która musi być jeszcze zweryfikowana, ponieważ wysokość nakładów poniesionych przez Panią Król jest zaskakująco duża w porównaniu do całej wartości nieruchomości. Wycena zostanie przeanalizowana ponownie przez biegłego sadowego w miesiącu maju. Do 1 lipca umowy wypowiedzieć nie możemy, okres wypowiedzenia jest 12 miesięczny. Jeżeli zapadnie decyzja o sprzedaży to może do niej dojść dopiero za 1,5 roku. Do tego czasu dzierżawa pozostaje na dotychczasowych zasadach. Jeżeli chodzi o wykonywanie bieżących prac na nieruchomości prosimy o kontakt z urzędem, będziemy je realizować. Poinformował, że pani Król złożyła wniosek o modyfikację podatku od tej nieruchomości, można jej dokonać, ale na innych zasadach. Podatek będziemy pobierać i będziemy inwestować te pieniądze w cemping i wówczas nakłady będą nasze. Do tej pory było tak iż miasto umarzało podatek, Pani Król inwestowała i nakłady były jej. Sprawa dotycząca odtworzenia trawników zniszczonych przy montażu ekranów tłumiących hałas nie jest mi znana, odpowiedzi udzielimy indywidualnie w terminie późniejszym. Poinformował, że zakaz wjazdu do miasta samochodów ciężarowych wprowadzony zostanie w miesiącu kwietniu. Natomiast jeżeli chodzi o rondo w ul. Kościuszki zauważamy ten problem i miasto będzie wnioskować o zmniejszenie pasa zieleni i zwiększenie opaski najazdowej Pan M. Tempczyk- radny miasta - poprosił o zwrócenie uwagi na czystość nad zalewem i starorzeczu oraz zamontowanie koszy na śmieci. Zapytał czy dokonano już przeglądu urządzeń zamontowanych na placach zabaw, ponieważ niektóre są już uszkodzone. Pan G. Biernat – radny miasta - zgłosił, że po skarpie na zalewie odbywają się jazdy na motorach i skarpa jest niszczona. Pan J. Grenda - poinformował, że kosze na starorzecze zostały już zamówione, jeżeli chodzi o dewastację urządzeń zamontowanych na zalewie i starorzeczu to będzie to usuwane, jest też umowa z firmą ochroniarską na monitoring, teren jest patrolowany. Nadzór będziemy musieli wzmocnić. Teren jest duży i trudno go będzie upilnować. Pkt. 7 Przewodniczący Rady - poinformował, że temat dotyczący realizacji programów pomocowych prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w sferze rolniczej działalności w mieście był przedmiotem obrad Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami w miesiącu lutym w związku z tym poprosił przewodniczącego komisji o opinię w tej sprawie ( informacja stanowi załącznik Nr 3 do protokołu). Pan G. Biernat Przewodniczący komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami – poinformował, że temat był szczegółowo analizowany na posiedzeniu, przedstawiciel agencji poinformował z jakich płatności w roku bieżącym rolnicy mogą skorzystać1/ dotacje dla młodych rolników w wysokości 50 tys.zł , 2/ na modernizację gospodarstw rolnych oraz zakup maszyn. Komisja przyjęła przedstawioną informację. Pan P. Popowski Kierownik ARiMR- poinformował, że wnioski obszarowe są realizowane na bieżąco wniosków wpłynęło 7600 z czego na 7100 poszły płatności pozostało 500 wniosków którymi teraz zajmuje się agencja i do 30 kwietnia będą zrealizowane. Od 15 marca do 15 maja przyjmowane będą nowe wnioski, od 1 czerwca przyjmowane będą wnioski na zalesienie, na ten cel jest dużo środków. Pan S. Mielniczek - zapytał, czy jest limit na przyjmowanie wniosków o renty strukturalne. Pan D. Konopiński - zapytał z jakich pieniędzy skorzystali mieszkańcy Węgrowa. Pani H. Ulińska - zapytała ilu rolników z terenu miasta nie otrzymało płatności obszarowych za 2007 rok. Pan G. Biernat - zapytał ile wynosi renta strukturalna. Pan P. Popowski - poinformował, że agencja nie grupuje wniosków zgodnie z miejscem zamieszkania i dlatego nie jest w stanie odpowiedzieć ile wniosków obszarowych wpłynęło z terenu miasta, ile zostało wypłaconych i z jakich środków skorzystali rolnicy z Węgrowa. Jeżeli natomiast chodzi o renty strukturalne to wnioski będą przyjmowane do limitu środków zabezpieczonych na ten cel. Wysokość renty strukturalnej to 265% najniższej emerytury, najniższa renta strukturalna to 950 zł. Innych pytań nie zgłoszono. Pkt. 8 Przewodniczący Rady poinformował, że informacja o stanie bezpieczeństwa i zagrożeniach p. pożarowych miasta była przedmiotem obrad Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, poprosił przewodniczącego komisji o krótki komentarz ( informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu). Pan K Wyszogrodzki – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – poinformował, że komisja szczegółowo przeanalizowała przedstawioną informację, komendant państwowej straży pożarnej i OSP przedstawili stan wyposażenia technicznego jednostek, działania jakimi jednostki zajmują się oraz potrzeby lokalowe i sprzętowe. Komisja dyskutowała również o potrzebie zachęcenia młodzieży do udziału w zawodach strażackich oraz do pracy w OSP. Pan M. Sewerynik – Komendant OSP - podziękował za pomoc finansową, której miasto udzieliło na zakup samochodu strażackiego i pompy szlamowej. Poinformował, że OSP wystąpiło do Marszałka Województwa o środki finansowe na dalszą działalność. Pan D. Konopiński - zapytał czy straż dysponuje sprzętem do ratownictwa wodnego, ponieważ najbliższa jednostka jest w Sokołowie, a skoro oddajemy do użytkowania zalew to taki sprzęt na miejscu byłyby potrzebny. Czy jednostka jest do tego przygotowana. Pan D. Maciąg Zastępca Komendanta PPSP - poinformował, że straż jest w posiadaniu łodzi hybrydowej,której można używać na zalewie, natomiast nie można używać jej na rzece, tu potrzebna jest łódź płaskodenna, której straż nie posiada. Pan M. Sewerynik - poinformował, że OSP wystąpiło właśnie z wnioskiem do Marszałka o środki na zakup takiej łodzi i sprzętu ratownictwa medycznego. Innych pytań nie zgłoszono. Pkt. 9 Pan T. Ryczkowski - stwierdził, że informacja na temat planów i zamierzeń jednostek kulturalnych na 2008 rok była przedmiotem obrad Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury, poprosił przewodniczącego komisji o opinię komisji w tej sprawie. Pan P. Marchela Przewodniczący Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury - poinformował, że komisja zapoznała sie z programem imprez placówek kulturalnych w mieście. Zreferował krótko omawiana informację ( informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu). Poinformował, że pojawiły sie pewne zastrzeżenia co do pracy WOK, wizji na przyszłość i rozdzielanych środków pomiędzy poszczególne sekcje działające w WOK. Komisja zakończyła posiedzenie wnioskiem zobowiązującym Burmistrza Miasta do podjęcia działań w celu poprawy jakości funkcjonowania Węgrowskiego Ośrodka Kultury. Pan J. Grenda - poinformował, że jeżeli chodzi o przekształcenie WOK na WOKSiR to projekt uchwały, który był już poddany dyskusji na posiedzeniach komisji sporządzony był na wzór uchwały ze Zbuczyna. Uchwała ta jednak została przez sąd uchylona, w związku z tym nasz projekt będzie zmodyfikowany i w najbliższym czasie zostanie radzie przedstawiony. Jeżeli natomiast chodzi o Panią Dyrektor WOK to rada powiatu nie wyraziła zgody na odwołanie jej ze stanowiska, ale Pani Besztak złożyła rezygnację i z dniem jutrzejszym nie będzie juz pełniła funkcji dyrektora WOK. Pan D. Konopiński - zapytał kto przejmie obowiązki dyrektora i jak ta sytuacja ma się do planowanego remontu budynku i do planowanych zmian organizacyjnych tej jednostki. Pan J. Chodowski – radny miasta zapytał ile Bibliotek Miejska otrzymała dotacji na zakup księgozbioru. Pani M. Piórkowska - Dyr. Biblioteki Miejskiej - poinformowała, że jednostka otrzymała 25 tys.zł jako dotacja od Ministra Kultury i 10 tys.zł w związku z przejęciem zadani Biblioteki Powiatowej. Pan J. Chodowski - stwierdził, że starosta powinien również przekazać dotacje ze swojej strony na działalność biblioteki. Pani M. Piórkowska - poinformowała, że porozumienie z powiatem na przejęcie zadań biblioteki powiatowej dotyczy zatrudnienia instruktora-metodyka na biblioteki gminne, o dofinansowanie na działalność wystąpiłam. Pan D Konopiński - zapytał czy dofinansowanie na tę działalność z powiatu jest wystarczające i ile czeka już pani na odpowiedź na złożony wniosek. Pani M. Piórkowska - wyjaśniła, że jeżeli chodzi o środki to dysponuje tym co ma, a na odpowiedź na wniosek czeka już dwa miesiące. Pan J. Grenda - poinformował, że funkcja pełnienia obowiązków dyrektora WOK została powierzona Pani B Kąkol, a na stanowisko dyrektora ogłoszony zostanie konkurs. Jeżeli chodzi o zmiany organizacyjne to tak musimy skonstruować uchwałę, aby nie została ona uchylona. Pan S. Cieciera radca prawny - poinformował, że w uchwale o zmianie organizacji WOK najważniejszą sprawą jest finansowanie tej rozszerzonej działalności. Wojewoda uważa, że nie można oddzielić finansowania instytucji kultury od instytucji sportu i rekreacji. Dla nas tworzenie dwóch podmiotów nie jest rentowne. WOK posiada księgowość i i będziemy próbować powierzyć WOK w zarządzanie tereny i obiekty rekreacyjne i sportowe. Pan J. Grenda - poinformował, że jeżeli chodzi o modernizację sali WOK to do pomocy po. Pani Kąkol oddelegowana zostanie osoba z urzędu oraz zatrudniony zostanie inspektor nadzoru inwestorskiego. Pan D. Konopiński - zapytał, czy konkurs na dyrektora zostanie ogłoszony już na stanowisko o zmienionej nazwie i zakresie obowiązków. Pan J. Grenda - poinformował, że w miesiącu kwietniu podjęta zostanie uchwała o zamiarze reorganizacji WOK i konkurs ogłoszony zostanie już na rozszerzone stanowisko. Innych pytań nie zgłoszono. Pkt. 10 1/ Przewodniczący Rady – poinformował, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Węgrowa terenu Miedzanka omawiany był na trzech posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinię na powyższy temat. Przewodniczący kolejno wyrazili pozytywna opinię komisji w stosunku do powyższej uchwały. Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XIX/130/2008 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Węgrowa terenu Miedzanka została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 2/ Przewodniczący Rady – poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XLV/330/2006 z dnia 30 maja 2006 roku w sprawie emisji obligacji komunalnych opiniowany był przez wszystkie komisje w związku z ty poprosił przewodniczących komisji o opinię. Przewodniczący kolejno wyrazili pozytywną opinię komisji w stosunku do powyższej uchwały. Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XIX/131/2008 w sprawie zmiany uchwały Nr XLV/330/2006 z dnia 30 maja 2006 roku w sprawie emisji obligacji komunalnych została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 3/ Przewodniczący Rady – poinformował, że projekt uchwały w sprawie porozumienia z Powiatem Węgrowskim na utrzymanie dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta Węgrowa był opiniowany prze dwie Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego oraz Komisję Rozwoju Gospodarczego i Budżetu, poprosił przewodniczących o opinię komisji w powyższej sprawie. Przewodniczący kolejno wyrazili pozytywną opinię komisji w stosunku do powyższej uchwały. Pan S. Mielniczek - zapytał czy podobnej uchwały nie można podjąć z innymi zarządcami dróg. Pan J. Grenda - poinformował, że Rejon Drogowy Węgrów sprząta swoje ulice w podobnych terminach jak miasto, pozostali zarządcy dróg nie sprzątają tak często jak my, ponieważ przeznaczają na ten cel dużo mniejsze środki. Innych pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XIX/132/ 2008 w sprawie porozumienia z Powiatem Węgrowskim na utrzymanie dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta Węgrowa została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). 4/ Przewodniczący Rady – poinformował, że informacja na temat zmian w budżecie miasta 2008 roku była przedstawiania na wszystkich posiedzeniach komisji, poprosił Burmistrza o informację w tej sprawie. Pan J. Grenda - poinformował, że sprawa wymiany foteli w sali widowiskowej WOK jest kosztowna, ale jest konieczna, ponieważ fotele zostały zaimpregnowane na 10 lat i ten okres się kończy więc albo musimy fotele zaimpregnować co będzie droższe niż sama wymiana, albo je wymienić. Do tego dochodzi jeszcze zaplanowana wymiana wykładziny pod fotelami. Jest już oficjalna informacja straży pożarnej o planowanej kontroli obiektu pod względem bezpieczeństwa, są pewne wymogi, które powinny być spełnione jak np. odległości pomiędzy fotelami, które u nas są zbyt małe i nie dostaniemy pozwolenia na użytkowanie tej sali. Pani A. Kadziela-Biernat - zreferowała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku ( projekt w załączeniu do protokołu). Pan D. Konopiński - zapytał czy zakres planowanego remontu WOK był uzgadniany ze strażą , tak aby spełnione były wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Pan J. Grenda - poinformował, że projekt modernizacji WOK będzie uzgadniany z każdą jednostką, ze strażą również. Pan T. Kresa - poprosił o informację dotyczącą prognozy długu, zadłużenie sięga 40% czy jest to bezpieczne Pan J. Grenda - poinformował, że wszystko idzie zgodnie z planem, nic złego się nie dzieje. Zadłużenia maksymalnego nie osiągniemy, część zadłużenia wiąże się z opóźnieniem w spływaniu środków unijnych z przeznaczeniem na wnioski drogowe. Poinformował, że będziemy zbywać nieruchomości miejskie, lasy komunalne z czego pozyskamy środku na spłatę kredytów. Na dzień dzisiejszy nie ma realnego zagrożenia i kryzysu finansów publicznych w mieście. Jeżeli pojawi się jakieś niebezpieczeństwo rada zostanie poinformowana natychmiast. Innych pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XIX/ 133/2008 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta została podjęta 11 głosami za, przy 1 wstrzymującym się ( stan rady podczas głosowania 12 radnych – jeden radny opuścił obrady). 5/ Przewodniczący Rady – poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid.6088/3 na pow. 2371 m2 położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa był przedmiotem obrad komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami, poprosił przewodniczącego komisji o opinię komisji. Pan G. Biernat - Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami - poinformował, że komisji po wizji w terenie pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Pan J. Chodowski - stwierdził, że rada w wyżej wymienionej sprawie już raz podejmowała decyzję, czy nie trzeba poprzedniej uchwały uchylać. Pan J.Grenda - poinformował, że przy poprzedniej uchwale głosowanie odbywało się nad innym wnioskiem i dlatego opinia była negatywna. Wnioskodawca zmniejszył teren odlesienia i tym samym nastąpiła zmiana wniosku pozytywnie zaopiniowanego przez starostę. Pan S. Cieciera - poinformował, że nie trzeba uchylać poprzedniej uchwały, nasza uchwała jest tylko opinią w tej sprawie. Innych pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XIX/134/2008 w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o nr ewid.6088/3 na pow. 2371 m2 położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa została podjęta 10 głosami za przy 2 wstrzymujących się (stan podczas głosowania 12 radnych). Pkt. 11 Przewodniczący Rady - poinformował, że protokół z XVIII zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 28 lutego 2008 roku został sporządzony, podpisany, był też wyłożony do wglądu. Zapytał czy są uwagi do protokołu. Uwag do protokołu nie zgłoszono Protokół Nr XVIII zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 28 lutego 2008 roku został przyjęty 12 głosami za ( stan rady podczas głosowania 12 radnych). Pkt. 12 Pan P. Marchela - poinformował, że 27 marca odbyło się posiedzenie komisji oświaty na temat sportu, zaproszeni byli przedstawiciele 10 klubów sportowych, na komisje przyszło 4 przedstawicieli. Przedstawili swoje osiągnięcia, potrzeby i wszelkie problemy. Poinformował też, że ponownie został ogłoszony konkurs „ Najpiękniejsze Ogrody i Balkony Węgrowa”. Pan T. Ryczkowski - poinformował, że termin kolejnej sesji zaplanowany jest na 29 kwietnia. Przekazał życzenia świąteczne, które napłynęły do rady z różnych instytucji. Pani H. Ulińska - poinformowała, że młodzież z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w ramach zajęć ekologicznych sprzątała teren nad zalewem i starorzecze i po świętach akcja ta zostanie powtórzona. Poprosiła też o większy nadzór nad odbywającymi się meczami piłkarskimi na stadionie, ponieważ na ostatnim meczu młodzież zachowywała się skandalicznie, a po meczu wokół stadiony było bardzo brudno, co też młodzież z zespołu szkół posprzątała. Pan J. Grenda - podziękował dyrektorom Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych i młodzieży za przeprowadzone akcje sprzątania, stwierdził, że przy takich skandalicznych zachowaniach należy sięgnąć po argumenty w postaci karnej. Restrykcji nie da się uniknąć przy takim zachowaniu. Pan G. Biernat - zapytał kiedy realizowana będzie ul. Obrębowa. Poprosił też o wyrównanie ulic Słonecznej, Brzozowej i Partyzantów. Pan J. Grenda - poinformował, że jeżeli chodzi o ul. Obrębową to jest juz złożone zgłoszenie o rozpoczęciu prac, czekamy aż upłynie ustawowy termin zgłoszenia. Poinformował, że w chwili obecnej równiarka pracuje i wyrównuje drogi gruntowe. Pan K. Wyszogrodzki - zapytał komu można zgłosić w celu uprzątnięcia przejechanych na ulicy zwierząt. Pan J. Grenda - wyjaśnił, że tego typu sprawy należy zgłaszać do Straży Miejskiej lub bezpośrednio do firmy która je odbiera. Pan S. Mielniczek - poprosił o rozważenie możliwości zakupu fotoradaru, którego zakup zwróciłby się bardzo szybko. Poprosił też , aby przy okazji równania dróg wyrównać parking przy cmentarzu. Pan J. Genda - stwierdził, że zakup fotoradaru byłby opłacalny, ale trzeba byłoby zmienić strukturę straży miejskiej. Pani E. Kłos - poprosiła o trwałe naprawienie skrzyżowania ul. Gdańskiej z Al. Partyzantów. Pan J. Grenda - stwierdził, że miasto własnymi siłami postara się naprawić to skrzyżowanie. Pan P. Marchela - poprosił też o podjęcie działań związanych z nawożeniem wiosennym murawy boiska na stadionie. Innych spraw nie zgłoszono. Pkt. 13 Przewodniczący Rady - poinformował, że w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamyka posiedzenie XIX zwyczajnej sesji Rady Miejskiej. Obrady trwały 2 godziny. Protokół sporządziła Dorota Seroczyńska Obradom przewodniczył: Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa Tadeusz Ryczkowski

metryczka


Wytworzył: dorota seroczynska (25 czerwca 2008)
Opublikował: Dorota Seroczyńska (25 czerwca 2008, 11:20:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 228