2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002

Protokół Nr XX/2008 sesji Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 29 kwietnia 2008 roku

Protokół Nr XX/2008 zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 29 kwietnia 2008 roku w sali Węgrowskiego Ośrodka Kultury przy ul. Mickiewicza 4 a Stan Rady 15 radnych Obecnych na sesji 14 radnych co stanowi 93% Lista obecności radnych oraz gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Obradom przewodniczył Tadeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa. Pkt. 1 Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej - dokonał otwarcia XX zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa, powitał radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Miasta wraz z pracownikami Urzędu Miejskiego, zaproszonych gości. Pkt. 2 Przewodniczący Rady - stwierdził, że na sesję przybyło 14 radnych, co upoważnia Radę Miejską do podejmowania prawomocnych uchwał. Przewodniczący Rady stwierdził , że radni otrzymali porządek sesji wraz z materiałami w związku z tym zapytał, czy są uwagi i wnioski do porządku sesji. Poprosił o wprowadzenie poprawki w pkt. 8 ppkt. 1 podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 r. - na 2008 rok. Uwag do porządku sesji nie zgłoszono, został przyjęty jednogłośnie w następującym brzmieniu: 1.Otwarcie sesji. 2.Stwierdzienie kworum i uchwalenie porządku obrad. 3.Informacja o pracy Burmistrza Miasta Węgrowa w okresie między sesjami. 4.Interpelacje, zapytania zgłaszane przez radnych i wolne wnioski mieszkańców. 5.Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski. 6.Informacja na temat funkcjonowania służby zdrowia w mieście. 7. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2007 rok. a. odczytanie 1/ projektu uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2007 rok, 2/ Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Siedlcach o przedłożonym przez Burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta za 2007 rok, 3/ wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Węgrowa w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Węgrowa za 2007 rok, 4/ Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Węgrowa w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Węgrowa za 2007 rok. b. dyskusja, c. podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2007 rok, d. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Węgrowa za 2007 rok. 8.Podjęcie uchwał w sprawach: 1/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku, 2/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o Nr 894/15 na pow. 472,50m2 i działce o nr 894/16 na pow. 1104 m2, 3/ wspólnej realizacji inwestycji dotyczącej budowy ulic na osiedlu Błonie obejmującej odcinki ulic: Powstańców, Mickiewicza i Orzeszkowej, 4/ przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Węgrowa na lata 2008-2015, 5/ zmian w Statucie Węgrowskiego Ośrodka Kultury. 9.Przyjęcie protokołu z XIX zwyczajnej sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 31 marca 2008 roku. 10. Sprawy różne. 11.Zamknięcie sesji. Pkt. 3 Pan T. Ryczkowski - stwierdził, że informację o pracy Burmistrza radni otrzymali, poprosił o zgłaszanie pytań ( informacja stanowi załącznik Nr 2 do protokołu). Pytań do informacji nie zgłoszono. Pkt. 4 Przewodniczący Rady - poprosił o zgłaszanie interpelacji zapytań i wolnych wniosków. Pan S. Mielniczek radny miasta - stwierdził, że zalew został oddany do użytku, ale nie jest dostępny dla mieszkańców, ponieważ na drodze dojazdowej leży duża płyta betonowa, która uniemożliwia wjazd nad zalew rowerami. Należy zrobić tam inne zabezpieczenie, po to aby nie wjeżdżały tam samochody. Pan T. Kietliński Wiceprzewodniczący Rady - zapytał, czy odbyło się spotkanie Burmistrza ze Starostą w sprawie zarządzania zalewem. Pkt. 5 Odpowiedzi udzielili: Pan J.Grenda Burmistrz Miasta - podzielił uwagę radnego P.Mielniczka, dostęp do ścieżli pieszo-rowerowej nad zalewem powinien być i wjazd na zalew samochodami ograniczyony zostanie w inny sposób. Poinformował, że miasto chce przejąć w zarządzanie zalew, ale z tym związane są koszty i kwota 100 tys.zł to jest minimum za jakie miasto może przejąć w zarządzanie ten obiekt łącznie z utworzeniem tam plaży, bez plaży 80 tys.zł. Powiat natomiast twierdzi, że na taką kwotę nie jest przygotowany, czekamy na odpowiedź. Dodał, że powiat rozpatruje możliwość powierzenia w zarządzanie osobie,która uruchomi tam jakąś działalność co zmniejszy koszty utrzymania. Pan S. Mielniczek – zaproponował położenie tej płyty wzdłuż wjazdu wówczas po bokach rowerzyści będą mogli już wjechać. Pan M. Tempczyk – radny miasta - zapytał czy WOK ma płynność finansową, ponieważ instruktorzy i pracownicy nie otrzymali na czas wynagrodzeń. Pan J. Grenda- stwierdził, że WOK ma trudności z finansami w zwiazku z tym zapadła decyzja o przyśpieszeniu przekazania kolejnej kwoty dotacji. Po podjęciu uchwały o przekazaniu w zarządzanie stadionu zwiększone też zostanie dofinansowanie, a co za tym idzie ulegnie zmianie plan finansowy WOK. Pan T. Kresa – radny miasta - stwierdził, że zbiorniki na starorzeczu zaczynają zarastać, są coraz brudniejsze i albo to zostało źle wykonane, albo trzeba to oczyścić. Pan L. Dołowy – radny miasta – zwrócił uwagę na zapełnione śmietniczki nad zalewen oraz na placu zabaw. Pani H. Ulińska – radna miasta - stwierdziła, że śmietniczki są już puste, ponieważ młodzież z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych już oczyściła ten teren. Pan J. Grenda - w przypadku samego sprzątania też ważne jest ustalenie zarządcy nad zalewem. Jeżeli natomiast chodzi o starorzecze to należy spiętrzyć wodę i wymusić większy przepływ, docelowo będzie tam woda płynąca. Pan S. Mielniczek - zapytał na jakim etapie jest wymiana przystanków autobusowych. Pan J. Grenda - poinformował, że wymiana przystanków autobusowych nastąpi w miesiącu maju. Pan T. Ryczkowski - podziękował Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych, Dyrektorom i młodzieży za akcję sprzątania w mieście. Pkt. 6 Pan T. Ryczkowski - stwierdził, że informację na temat funkcjonowania służby zdrowia w mieście radni otrzymali ( informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu), poprosił dyrektora SPZOZ o krótki komentarz. Pan A. Skóra – Dyr. SPZOZ Węgrów – poinformował, że ZOZ w Węgrowie nie ma zadłużenia, rok zakończył się minimalnym zyskiem. ZOZ otrzymał z funduszu zapłatę za pacjentów przyjętych ponad plan w kwocie 600 tys,zł. Zreferował krótko informację. Przewoniczący Rady - poprosil Przewodniczącego Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury o opinię komisji , która opiniowała na swym posiedzeniu ten temat. Pan P. Marchela – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury - poinformował, że komisja po szczegółowej analizie zaopiniowała przedstawioną informację pozytywnie. Pani H. Ulińska - poinformowała, że podczas Rady Społecznej ZOZ, której jest członkiem i Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury podniosła sprawę konieczności zakupu do wegrowskiego szpitala tomografu komputerowego. Stwierdziła, że jest to sprzęt nieodzowny do pracy lekarzy. Dodała, że skoro SPZOZ ma dobrą kondycję finansową to przy dofinansowaniu powiatu i ościennych gmin może udałoby się zakupiuć ten sprzęt. Stwierdziła, że wnioskuje o przychylność w partycypacji zakupu tego sprzętu dla SPZOZ w Węgrowie. Pan S. Mielniczek - stwierdził, że dobrze, że szpital jest remontowany, że zakupiono dużo potrzebnego sprzętu, ale jaka jest szansa na odnowienie budynku administracyjnego ZOZ przy ul. Kosciuszki, ponieważ jest on w opłakanym stanie. Dodał, że nalezy też doposażyć przychodnię rejonową w ławki, czy jakieś krzesła. Pan A. Skóra - stwierdził, że ławki do przychodni zostaną zakupione. Jeżeli natomiast chodzi o budynek administracyjny to w tej chwili jesteśmy na etapie ustalania własności działki, a remont planujemy rozpocząć od remotu dachu. Dodał, że remont tego budynku planowany był już kilka razy i ciągle jest odkładany, ponieważ pojawiają się ważniejsze wydatki. Teraz pojawiła się konieczność zakupu tomografu komputerowego, ponieważ w ciągu roku około 500 pacjentów wywozimy do innych szpitali na wykonanie tego badania, za które musimy płacić. Pomysł wspólnego zakupu tego aparatu wyszedł od starosty. Jest możliwość zakupu tego aparatu w ratach i na pierwszą ratę ZOZ znalazłby swoje środki, a jeśli samorządy wyraziłyby chęć pomocy to dopiero na kolejne raty w przyszłym roku. Pan S. Mielniczek - stwierdził, że oświetlenie do szpitala zostało wykonane i dobrze, ale przydałoby sie jeszcze umieszczenie nad bramą do szpitala neonu z napisem szpital, czy jest to możliwe do wykonania. Pan A. Skóra - poinformował, że pomysłów było dużo jak doznakować jeszcze szpital i zadecycowaliśmy, że umieścimy taki neon na ścianie szpitala. Pan L. Dołowy - zapytał czy nie ma możliwości, aby punkt krwiodawstwa w Węgrowe był czynny 4 razy w miesiacu, tak jak to bylo wcześniej, w chwili obecnej czynny jest 2 razy w miesiącu i są problemy, jest dużo chętnych i nie wszyscy mogą w ciągu tych dwóch dni oddać krew. Pan S. Wąsowski – mieszkaniec miasta - stwierdził, że należy uporzadkować teren przy przychodni rejonowej. Pan A. Skóra - stwierdził, że jeżeli chodzi o punkty krwiodawstwa to jest to system odgórny i współpraca jest trudna. ZOZ nie ma pracownika gospodarczego i do prac typu koszenie trawy musimy pracownika wynajmować. Pani H. Ulińska - stwierdziła, że rzeczywiście współpraca z Regionalnym Centrum Krwiodwastwa nie układa się. Koło krwiodwaców liczy około 200 osób i dwa dni wyznaczone na pobieranie krwi to jest za mało. Dużo młodzieży z zespołu szkół oddaje honorowo krew i są z tym problemy. W szkole organizowanych jest szereg spotkań na ten temat i nikt nie chce na takie spotkanie przyjechać, na spotkania przychodzi jedynie Dyrektor SPZOZ. Przewodniczący Rady - stwierdził, że ogólna ocena służby zdrowia w mieście jest pozytywna, szpital nie ma zadłużenie, prowadzone są remonty, zakupiono dużo potrzebnego sprzętu. Podziękował Dyrektorom Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych za prowadzoną wspaniała akcję honorowego krwiodawstwa. Innych pytań nie zgłoszono. Pkt. 7 a. 1/ Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej - odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2007 rok ( projekt uchwały stanowi załącznik Nr 5 do protokołu). 2/ Przewodniczący Rady - poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Siedlcach o przedłożonym przez Burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta za 2007 rok, Pan J. Szczęśniak Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Siedlcach o przedłożonym przez Burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta za 2007 rok ( opinia stanowi załącznik Nr 6 do protokołu). 3/ Przewodniczący Rady - poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o odczytanie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Węgrowa w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Węgrowa za 2007 rok. Pan J. Szczęśniak Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Węgrowa w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Węgrowa za 2007 rok ( wniosek stanowi załącznik Nr 7 do protokołu). 4/ Przewodniczący Rady - poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Węgrowa w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Węgrowa za 2007 rok. Pan J. Szczęśniak Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Węgrowa w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Węgrowa za 2007 rok ( opinia stanowi załącznik Nr 8 do protokołu). b. Przewodniczący Rady – poprosił przewodniczących Komisji Stałych i opinię co do przedłożonego sprawozdania. Przewodniczący Komisji kolejno przedstawili pozytywną opinię Komisji o przedłożonym przez Burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta za 2007 rok. Przewodniczący poprosił o dyskusję. Pytań do sprawozdania nie zgłoszono. c/ Przewodniczący Rady – poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2007 rok. Uchwała Nr XX/135/2008 w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2007 rok została podjęta 13 głosami za ( stan podczas głosowania 13 radnych). d/ Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutoium Burmistrzowi miasta Węgrowa za 2007 rok i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XX/136/2008 w sprawie udzielenia absolutoium Burmistrzowi miasta Węgrowa za 2007 rok została podjęta 14 głosami za ( stan podczas głosowania 14 radnych). Pkt. 8 1/ Przewodniczący Rady - poprosił o zreferowanie projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku. Pan J. Grenda - przeprosił radnych za tak późno dostarczony materiał. Pani A. Kadziela-Biernat – Skarbnik Miasta- zreferowała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku ( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu). Pan J. Grenda - stwierdził, że wszystkie wydatki mają charakter prorozwojowy, remont w WOK koszt bardzo duży co powoduje wzrost zadłużenia, ale są też jakieś środki zewnętrzne. Zdolność kredytową miasto ma dużą. Poinformował, że miasto planuje pozyskać dodatkowe dochody ze sprzedaży nieruchomości oraz wprowadzenia opłaty adiaceńskiej. Poinformował, że proces inwestycyjny jest bardzo zaawansowany. Pani H. Ulińska - poprosiła o wyjaśnienie pkt. 1 projektu uchwały, a mianowicie jakie prace przewidziane są do wykonania w II etapie renowacji doliny Liwca. Pan J. Grenda - poinformował, że w ramach tego zadania wykonana zostanie nawierzchnia ul. Kwiatowej z odwodnieniem, mostek, oświetlenie starorzecza, skrzynki z prądem, chodniki które połączą ul.Kwiatową z chodnikiem na starorzeczu oraz droga żwirowa prowadzaca do plaży. Pani H. Ulińska - zapytała co z oświetleniem zalewu, czy wspólnie z powiatem można to zadanie wykonać. Pan J. Grenda - poinformował, że środki na II etap doliny Liwca dostaliśmy i my i powiat, ale jeżeli chodzi o zalew to tam trzeba też doprowadzić wodociąg. Pan T. Kresa - stwierdził, że z sesji na sesję rosną kwoty na modernizację WOK, jaki jest przewidywany ogólny koszt tej inwestycji, oraz co to za pożyczka 150 tys.zł na remont urzędu. Pan J. Grenda - stwierdził, że koszt remontu urzędu nie uległ zwiększeniu, ale mieliśmy go sfinansować ze środków własnych, ale tę kwotę planujemy przeznaczyć na udziały w inwestycjach, a remont sfinansujemy z kredytu. Koszt modernizacji WOK to około 2 mln.zł, 560 tys.zł pochodzić będzie z Unii Europejskiej. Pan J. Szczęsniak – stwierdził, że za dwa mln. zł. można wybudować 24 mieszkania, czy jest sens prowadzenia tak drogiego remontu. Pan J. Grenda - stwierdził, że decyzja jest bardzo trudna, ale sala nie spełnia wymogów bezpieczeństwa, szkoda też dofinansowania w kwocie 560 tys.zł i ostatnia sprawa to kwestia opinii o mieście o naszej wiarygodności. Innych pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie Uchwała Nr XX/137/2008 w sprawie wprowadzenia zmian w budzecie miasta 2008 roku została podjęta 10 głosami za i przy 4 wstrzymujących się ( stan rady podczas głosowania 14 radnych). 2/ Przewodniczący Rady - poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o Nr 894/15 na pow. 472,50m2 i działce o nr 894/16 na pow. 1104 m2 był przedmiotem obrad Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami, poprosił przewodniczącego o opinię ( projekt uchwały stanowi załącznik Nr 9 do protokołu) Pan G. Biernat - Przewodniczący Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami - poinformował, że komisja po szczegółowej analizie projektu uchwały i wizji w terenie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XX/138/2008 w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce o Nr 894/15 na pow. 472,50m2 i działce o nr 894/16 na pow. 1104 m2 została podjęta 13 głosami za i przy 1 wstrzymującym się ( stan podczas głosowania 14 radnych). 3/ Przewodniczący Rady - stwierdził, że projekt uchwały w sprawie wspólnej realizacji inwestycji dotyczącej budowy ulic na osiedlu Błonie obejmującej odcinki ulic: Powstańców, Mickiewicza i Orzeszkowej, była omawiana na posiedzeniach trzech komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinię w tej sprawie. Przewodniczący komisji kolejno wyrazili pozytywną opinie o przedstawionej uchwale. Pan P. Marchela - zapytał czy były porowadzone rozmowy z gminą Liw w sprawie dofinansowania budowy ul. Mickiewicza, ponieważ tam mieści się gimnazjum gminy Liw. Pan J. Grenda - poinformował, że rozmowy były prowadzone, gmina wyraża chęć partycypacji, ale kwota nie została jeszcze ustalona. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Innych pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XX/139/2008 w sprawie spólnej realizacji inwestycji dotyczącej budowy ulic na osiedlu Błonie obejmującej odcinki ulic: Powstańców, Mickiewicza i Orzeszkowej została podjęta 14 głosami za ( stan podczas głosowania 14 radnych). 4/ Przewodniczący Rady - stwierdził, że projekt uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Węgrowa na lata 2008-2015, był przedmiotem obrad dwóch komisji Zdrowia Oświaty i Kultury i Komisji Bezpieczeństwa, poprosił przewodniczących o opinię komisji. Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinię o przedmiotowej uchwale. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XX/140/2008 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Węgrowa na lata 2008-2015 została podjęta 14 głosami za ( stan podczas głosowania 14 radnych). 5/ Przewodniczący Rady - stwierdził, że projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Węgrowskiego Ośrodka Kultury był przedmiotem obrad dwóch Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu i Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury, poprosił Przwodniczących o opinię komisji. Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinię o przedmiotowej uchwale. Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi. Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwała Nr XX/141/2008 w sprawie zmian w Statucie Węgrowskiego Ośrodka Kultury została podjęta 14 głosami za ( stan podczas głosowania 14 radnych). Pkt. 9 Przewodniczący Rady - poinformował, że protokół z XIX sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 31 marca 2008 roku został sporządzony, podpisany, był wyłożony do wglądu. Poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniej sesji. Uwag do protokołu nie zgłoszono. Protokół z XIX zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 31marca 2008 roku został przyjęty 14 głosami za. Pkt. 10 Pan J. Grenda - zaprosił radnych, dyrektorów jednostek oraz wszystkich obecnych na uroczystości święta 3-go maja. Pab S. Mielniczek - zapytał czy będą remontowane witacze ustawione przy drogach wlotowych do miasta. Zapytał też, czy zostaną rezebrane stare komórki przy barakach przy ul. Szerokiej. Pan J. Grenda - poinformował, że wszystkie witacze będą odnowione. Pani S. Hryć – Dyr. PGK - poinformował, że przy ul. Szerokiej część komórek zostało usuniętych w celu zagospodarowania terenu przy Szkole Wyższej. W miejsce starych ustawiono nowe, blaszane, ale te które nie zostały rozebrane pozostaną ponieważ w barakach tych nie ma łazienek i tam są toalety. Pan J. Chodowski - zapytał jak miasto dysponuje płytą boiska, dlaczego miasto nie może udostępnić płyty piłkarzom z Ruchny, a wynajęliśmy dla gminy Kałuszyn. Pan J. Grenda - wyjaśnił, że dla uczniów z Kałuszyna płyta boiska była udostępniona tylko na jeden mecz na prośbę prezesa “Czarnych”, to był tylko wyjątek. Dla Chłopców z Ruchny na 1-2 mecze też wyrazilibyśmy zgodę, ale nie na systematyczne treningi, ponieważ nie utrzymamy odpowiedzniego standardu płyty. Pan P. Marchela - stwierdził, że był okres kiedy to miasto też płaciło za korzystanie z boiska w innej miejscowości. Pan G. Biernat - zapytał czy będą równane drogi gruntowe w mieście. Pan J. Grenda - poinformował, że równiarka pracuje obecnie na drogach gruntowych. Pani M. Król – dzierżawca kampingu- poruszyła sprawę dotyczącą zbliżającego się sezonu turystycznego na dzierżawionym obiekcie. Poprzedni sezon przez renowację starorzecza był stracony, teraz konieczne remonty, modernizacje też jeszcze nie zostały wykonane. Stwierdził, że złożyła pismo do urzędu w tej sprawie o zgodę na wykonanie niezbędnych inwestycji i nie otrzymała jeszcze odpowiedzi. Poprosiła o decyzję w tej sprawie. Poprosiła również o rozwiązanie problemu z bardzo szybko jeżdżącymi samochodami po parkingu przy placu zabaw w pobliżu pawilonu noclegowego gdzie w takim hałasie nocleg nie jest możliwy. Pan J. Grenda - poinformował, że odpowiedź na pismo Pani Król jest już przygotowana i otrzyma ja pani jutro. Jeżeli natomiast chodzi o parking to postaramy się postawić znak ograniczający możliwość korzystania z tego parkingu w nocy. Pan S. Wąsowski - stwierdził, że równanie ul. Gołębiewskiego jest nieskuteczne, ponieważ po wielokrotnym równaniu zrobiła się niecka i padjący deszcz nie ma gdzie odpłynąć i na nowo robią się doły. Stwierdził, że należy usunąć te wysokie skarpy. Pan J. Grenda - stwierdził, że problem ul. Gołębiewskiego jest do rozważenia. Przewodniczący Rady - odczytał odpowiedź z Mazowieckiego Zarzadu Dróg Wojewódzkich na interpelację zgłoszoną przez radną P. Halinę Ulińską dotyczacą odtworzenia chodników przy ekranach dźwiękoszczelnych ( pismo stanowi załacznik Nr 10 do protokołu). Innych spraw różnych nie zgłoszono. Pkt. 11 Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej - stwierdził, że w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamyka XX zwyczajną sesję Rady Miejskiej. Obrady trwały 3 godziny. Protokołowała Dorota Seroczyńska Obradom przewodniczył Tedeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa

metryczka


Wytworzył: dorota seroczynska (25 czerwca 2008)
Opublikował: Dorota Seroczyńska (25 czerwca 2008, 11:34:44)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 338