2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
Protokół nr XV/2007
Protokół Nr XV/ 2007zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 28 listopada 2007 roku
w Węgrowskim Ośrodku Kultury przy ul. Mickiewicza 4 a .
Stan Rady – 15
Obecnych - 14, co stanowi 93 %
Nieobecny usprawiedliwiony – radny Dariusz Konopiński
Obecni radni oraz goście zaproszeni
zgodnie z listą stanowiącą zał .Nr 1
i Nr 2 do protokołu.
Obradom przewodniczył Pan Tadeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa.
Pkt.1
Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył XV zwyczajną sesję Rady Miejskiej Węgrowa, powitał radnych, zaproszonych gości, Burmistrza Miasta wraz
z Naczelnikami Wydziałów oraz mieszkańców miasta.
Pkt.2
Przewodniczący Rady stwierdził, że w sesji uczestniczy 14 radnych, co upoważnia Radę do podejmownia prawomocnych uchwał.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek sesji wraz z materiałami radni otrzymali . Przewodniczący skierował zapytanie – czy są uwagi i inne wnioski do porządku sesji.
Pan J. Grenda wnioskował o wykreślenie w pkt.8 ppkt. 2 i 3 -projektów uchwał
w sprawach: 2/ zmiany nazwy WOK na Węgrowski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji
2/ zmian w statucie Węgrowskiego Ośrodka Kultury , Sportu i Rekreacji.
Pan S. Cieciera w uzasadnieniu wniosku poinformował, że w Gminie Zbuczyn i Garwolinie podjęto podobną uchwałę . Nadzór Wojewody przysłał rozstrzygnięcie , dlatego sprawa wymaga głębszego zastanowienia się i zbadania jakiego typu są to zastrzeżenia.
Innych uwag nie zgłoszono . Porządek ze zmianami przyjęto 14 głosami „za”
w następującym brzmieniu:
1.Otwarcie sesji.
2.Stwierdzenie kworum i uchwalenie porządku obrad.
3.Informacja o pracy Burmistrza Miasta Węgrowa.
4.Informacja o pracy Komisji Rewizyjnej.
5.Interpelacje, zapytania zgłaszane przez radnych i wolne wnioski mieszkańców.
6.Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
7.Informacja na temat przygotowań do zimowego utrzymania dróg.
8.Podjęcie uchwał w sprawach:
1/ zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie
ścieków
2/ zmian w Statucie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Augusta Cieszkowskiego w
Węgrowie
3/ wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości
4/ ustalenia zasad nabywania nieruchomości przez miasto Węgrów oraz zbywania,
zamiany , obciążania i wydzierżawiania nieruchomości będących własnością
miasta Węgrowa na okres powyżej 3 lat
5/ zmiany uchwały Nr IX/52/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia
pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie na budowę sieci kanalizacji sanitarnej
6/ zmiany uchwały Nr IX/53/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia
pożyczki w Wojewódzkim Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie na budowę sieci wodociągowej.
7/ zmiany uchwały nr IX/54/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia
pożyczki w Wojewódzkim Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie na termomodernizację budynku Gimnazjum etap II.
8/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 roku
9.Informacja dotycząca działań przedstawicieli miasta w Związku Miasta Polskich
i Stowarzyszeniu Powiatów i Gmin Nadbużańskich .
10.Przyjęcie protokołu Nr XIV/2007 zwyczajnej sesji Rady Miejskiej odbytej
w dniu 29 października 2007 roku.
11.Sprawy różne.
12.Zamknięcie sesji.
Pkt.3
Informacja z pracy Burmistrza Miasta za okres od 24 października do 21 listopada 2007 roku stanowi zał. Nr 3 do protokołu..
Przewodnicący Rady zwrócił się do radnych o zgłaszanie pytań i uwag do przedłożonej informacji.
Pan T. Kietliński
1/ pkt.3 – czasowa zmiana organizacji ruchu. Czy ten projekt jest odpłatny i kto będzie go wykonywał ?
2/ odnośnie inscenizacji bitwy. Z faktem bitwy związany jest kamień, gdzie należałoby zrobić porządek, teren jest bardzo zaniedbany.
Pan J. Grenda udzielil odpowiedzi radnemu Kietlińskiemu
1)projekt organizacji ruchu jest konieczny do decyzji o czasowym wyłaczeniu rynku
z ruchu, podobnie jak na Biesiadę. Wykonanie projektu jest odpłatne.
2)Kamień- jest to zasadne by dokonać bieżącej konserwacji. Należy zmienić otoczenie wokół pomnika. Zamiary idą w kierunku pozyskania 0,20 ha gruntu od prywatnego właściciela i urządzenia tam parkingu oraz innych przedsięwzięć w tym miejscu.
Pkt.4
Pan J. Szczęśniak Przewodniczący Komisji Rewizyjnej złożył ustną informację o pracy komisji w okresie między sesjami.
Komisja odbyła jedno posiedzenie , którego tematem była zasadność wydatkowania środków finansowych na utrzymanie czystości w mieście oraz terenów zielonych. Komisja w pełnym składzie dokonała takiej oceny, akceptując dotychczasowe działania w tym zakresie . Ponieważ komisja zajmowała się wyłącznie środkami finansowymi nie była przedmiotem oceny czystość w sensie porządków. Spotkanie zakończono przyjęciem wniosku, zobowiązującego Burmistrza do zabezpieczenia odpowiedniej wysokości środków na funkcjonowanie ogrodnika miejskiego.
Pkt.5
Interpelacje i zapytania zgłosili :
Pan S. Mielniczek
1)czy planuje się oznakowanie rond ?
Stwierdził, że brak oznakowania rond przyczyni sie do dewastacji dróg. Dojdzie do tego, że miasto będzie remontować nie swoje odcinki dróg .
Pan J. Szczęśniak poruszył kwestię 40 % podwyżki odpadów, co zapewne zaważy na kolejnej podwyżce czynszów mieszkaniowych.
Złożył wniosek o podjęcie działań wyjaśniających mieszkańcom skalę tej podwyżki.
Pani S. Hryć dyr.PGK poinformowała, że w 60% wzrost ten będzie podyktowany wzrostem opłat za składowanie i będzie się kształtował w zależności od wielkości pojemnika.
Pan L. Dołowy zgłosił , że podczas zajęć lekcyjnych dużo młodzieży przybywa
w pijalniach piwa przy automatach.. Prosił o dokonanie kontroli tych miejsc przez Straż Miejską.
Pani E. Besztak Dyr WOK ustosunkowała się do tematu WOK, jej osoby, poruszonego na poprzedniej sesji Rady. Temat wywołal ogólne poruszenie nie tylko w mieście, ale i lokalnej prasie. Stwierdziła, że winna jest to radnym, współpracownikom oraz rodzinie.
Nawiązując w swojej wypowiedzi do historii przypomniała zebranym, że funkcję dyrektora sprawuje 12 lat. Organizowała 11 edycji festiwali Obrzędów Weselnych, realizowała program Węgrów Stolica Kulturalną Mazowsza, Dożynki Województwa Mazowieckiego oraz szereg innych ale ważnych imprez. Za tę pracę została odznaczona odznaka „Zasłużony dla Miasta Węgrowa”. Jej działania i współpracowników dostrzeżono w województwie . W roku ubiegłym Marszałek Województwa nagrodził p. dyrektor nagrodą, a minister odznaką „Zasłużony Działacz Kultury”. Wobec zaistniałej sytuacji
i zarzutów pod moim adresem chciałabym wyjaśnić kilka rzeczy – stwierdziła p. Dyrektor.
Sprawa dotyczy nieprawidlowości finansowych w zespole „Węgrowianie”. 4 lata temu , kiedy zespołem przestała kierować Pani Maria Koc, jako dyrektor WOK podjęła się opieki zespołu (chociaż myślała, że tylko czasowo).Co prawda był muzyk, choreograf, ale prowadzenie grupy 30-40 osób nie było sprawa prostą. Robiłam to społecznie, bez wynagrodzenia, poświęcając swój prywatny czas poza godzinami- stwierdziła.
Zespół występował nie tylko w kraju , ale i za granicą, na co trzeba było pozyskać środki.
Założono stowarzyszenie po to, by móc sięgnąć po środki. Pozyskano ponad 220 tys. zł na różne imprezy. W dużej części środki te były przeznaczane na działalność zespołu ludowego „Węgrowianie”. Z pozyskanych środków nie można było opłacać wyciągów bankowych . Niektóre wyjazdy były finansowane poza ośrodkiem kultury . Czynione też były starania- dodała p. dyrektor , by zespół miał zaproszenia w atrakcyjne miejsca, część na Litwie, dwa razy na Białorusi oraz na Ukrainie. Z budżetu Ośrodka Kultury przez ten czas wydatkowano ponad 70 tys. zł na zespół. Nie są to duże środki, zważywszy, że kierownik nie pobierał wynagrodzenia.
Pozyskała dodatkowe pieniądze dla członków zespołu na kieszonkowe na Ukrainie.
Zespół brał udział w różnych wydzarzeniach, nie tylko występach, ale i konkursach. W czasie konkursów zespół pozyskał 5 tys. zł. Środki te wydatkowano na potrzeby bezpośrednie i pośrednie zespołu „Węgrowianie'.
Wydatki pośrednie- wyjaśniła, że stojąc przed dylematem, czy utrzymywać stowarzyszenie, czy likwidować, doszła do wniosku, że by to prawidłowo funkcjonowało i by rozwój kultury mógł istnieć ,korzystniej będzie dla kultury Węgrowa jeżeli pozyska się te środki .
Przez okres 4 lat wraz z zespołem przeżywała wiele radosnych i ciężkich chwil. Zespół miał do siebie zaufanie. Nigdy przez ten okres członkowie zespołu nie zgłaszali pretensji, zapytań odnośnie sprawy, która później została poruszona w skardze.
Uznała, że takie sytuacje powinny być wyjaśniane we własnym gronie. Jest to dla mnie bardzo kłopotliwa sprawa- wyznała p. Dyrektor.
Od sierpnia żyje w ciągłym stresie , realizując przy tym wszelkie zamierzenia kulturalne. Cierpliwie pisała wszystkie wyjaśnienia odnośnie kontroli. Zależy jej bardzo na tym, by do końca wyjasnić tą sprawę. Dodała, iz w pracy kieruje się dwoma zasadami: zero alkoholu i żadne pienieądze, które idą do kieszeni. Nigdy takich pieniędzy zespołu nie przywłaszczyłam i odnoszę wrażenie, żę po to tak nagłośniono sprawę by zachęcić mnie do złożenia rezygnacji – dodała p. dyrektor. Jeżeli chodzi o osiągnięcie tego celu , to sposób był dobry , dlatego, że taką decyzję już podjęła i złoży rezygnację. Czeka na wyjaśnienie sprawy oraz swojej dalszej przyszłości zawodowej. Taka sytuacja niweczy cały dorobek zawodowy i społeczny.
Pkt. 6
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Pan J. Grenda Burmistrz Miasta.
1) oznakowanie nie może być ustawione tylko na rondach, będzie musiało być powtarzane w dalszej kolejności na drogach następujących dlatego, że znaki zakazu są odwołujące przez następujące po nich skrzyżowanie. W związku z tym jest to objęte planem organizacji ruchu , który jest obecnie w trakcie wykonywania. Dopiero po zatwierdzeniu tego planu można będzie ustawić oznakowanie , ale po szeregu skrzyżowań.
2) zaproponował, aby w miesiącu grudniu omówić temat na posiedzeniach komisji
Wzrost 500 % opłat za składowanie nałożył Urząd Marszałkowski na PGK . Te koszty pokryją mieszkańcy.
3) wielokotnie Straż Miejska z udziałem Policji przeprowadzała akcje „wagarowicz”. Jeżeli
zachodzi taka potrzeba zintensyfikujemy akcje.
4) Pan J. Grenda nawiązując do wystąpienia p. dyrektor stwierdził, że nie rozumie ona całej sytuacji, w ktorej się znalazła . Pani jest dyrektorem WOK-u, nie społecznikiem. Za swoją pracę pobiera pani określone wynagrodzenie. Wszystko to, o czym pani mówiła należzy do pani obowiązków- dodał burmistrz.
Odbyło się dwa spotkania z zespołem, na których zamierzano wyjaśnić te wszystkie nieprawidlowości. W zespole panuje konflikt, a jego przyczyną jest bałagan, niekompetentne, nieprzejrzyste dysponowanie środkami zespołu ,bez wiedzy zespołu , co jest karygodne.
Tymczasowość braku choreografa trwała 4 lata. Przez tyle lat zespół prosił o zatrudnienie. Najgorsze jest to, że pani dyrektor przedstawia siebie jako ofiarę, a w rzeczywistości jest sprawcą całej sytuacji, również niełatwej dla władz miasta i samego zespołu.
Skargę złożył zespół, jego członkowie podpisali się pod tymi zarzutami i na spotkaniach podtrzymali je. Zawsze jest czas- kontunuował burmistrz, na to by przeprosić, ale to słowo
z pani ust nie padło, a było wiele czasu by to zrobić.
Przypomnial również o umowach zlecenia, które zawierała dyr. WOK , nie z naruszeniem prawa, ale z naruszeniem zasad etyki z członkami rodziny. Sprawa rezygnacji ze stanowiska dyrektora -w rozmowie w 4 oczy na spotkaniu z zespołem poprosiłem by pani złożyła rezygnację, gdyz dalsza wspołpraca z panią jest niemozliwa i dziwię się dlaczego jeszcze do tej pory pani tego nie zrobiła- wyznał burmistrz kończąc swoje wystąpienie.
Na tym zakończono dyskusję.
Pkt.7
Informację na temat przygotowań do zimowego utrzymania dróg złożyli: Urząd Miejski, Zarząd Dróg Powiatowych w Węgrowie, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich
w Warszawie, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddziały w Mińsku Mazowieckim oraz w Siedlcach (informacje stanowią zał. Nr 4 do protokołu).
Pan K.Wyszogrodzi Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa poinformował, że temat był przedmiotem obrad komisji . Komisje pozytywnie zaopiniowała materiały.
Pani N . Kowalczyk Naczelnik GK przedstawiła ofertę PGK w sprawie ceny 1 m2 za usługę odśnieżania i zwalczania śliskości na chodnikach przy gospodarstwach indywidualnych w okresie zimowym 2007-2008 na terenie miasta. (oferta stanowi zał. Nr 5 do protokołu).
Pytania i głosy w dyskusji.
Pan S. Mielniczek czy podpisano umowę z PGK na odśnieżanie ulic ?
Prosił o posypanie piaskiem ul. J. Kaczmarskiego, gdzie przechodzi bardzo dużo ludzi do przychodni . W dniu dzisiejszym trudno było się tam utrzymać na nogach.
Pan M. Sewerynik stwierdził, że szerokie chodniki przy głównych ulicach miasta powinny być odśnieżane przez PGK, nie przez właścicieli posesji, ponieważ bardzo niszczy się kostka.
Pan J. Grenda odpowiedział, że utrzymanie zimowe chodników jest trudniejsze. Zgodnie z ustawą za porządek odpowiada właściciel przyległej posesji. W sytuacjach padającej mżawki można doraźnie posypać chodniki w punktach newralgicznych.
Rada przyjęła do wiadomości informacje na temat przygotowań do zimowego utrzymania dróg.
Pkt.8
Podjęcie uchwał w sprawach:
1/ zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie
ścieków
Przewodniczący Rady prosił o opinię komisji w kwestii uchwały
Przewodniczący Komisji kolejno poinformowali , że pozytywnie zaopiniowano podwyżkę cen ścieków, nie ustosunkowano się do powyżki cen wody.
Pan J. Grenda poinformowal, że w dniu dzisiejszym radni otrzymali nowy projekt uchwały z propozycją zmiany ceny wody.
Prosił dyr. PWiK o przedstawienie ostatecznych stawek , o ile zrewidowano ceny i dzięki czemu było to możliwe.
Pan Z. Sikorski odpowiedział, że analizując koszty nie znaleziono miejsca gdzie można było obnizyć koszty. Firma dokonała tego na własne ryzyko.
Przedstawia się to następująco: I grupa – 5,81% , II grupa 2,57 (wynosiła 2,82) , obniżono cenę, gdyż podczas ustalania stawek było dużo zakładów zbiorowego żywienia. Wyszła decyzja z Ministerstwa, że te zakłady będą w I grupie oraz III grupa - 2,76 ( było 2,87 ).
Pytania i uwagi zgłosili:
Pan J. Szczęśniak zaproponował ,aby z pozycji wodomierzy wykreślić pkt. b i c
Pan Z. Sikorski zgodził się z uwagą by w § 1 wykreślić pkt b i c
Pan T. Kresa pytał czy w uchwale nie należałoby wpisać wartości podatku VAT ?
Pan S. Cieciera zaproponował, by nie wpisywać w treści uchwały VAT-u, gdyż
w przypadku zmiany jego wysokości należałoby zmieniać uchwałę.
Innych uwag nie zgłoszono.
Stan Rady 13
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/95/2007 w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków podjęto 10 głosami „za” i 4 „wstrzymującymi się.”
2/ zmian w Statucie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Augusta Cieszkowskiego
Węgrowie
Pan P. Marchela poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/96/2007 w sprawie zmian w Statucie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Augusta Cieszkowskiego w Węgrowie podjęto 13 głosami „za”.
3/ wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości
Przewodniczący Komisji przedstawili kolejno opinie w kwestii uchwały:
Pan G. Biernat Komisja Rolnictwa 1 głosem „za”, 1 „przeciwko” i 3 „wstrzymujących się” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Pan S. Mielniczek Komisja Rozwoju Gospodarczego pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Pan J. Grenda poinformował, że transakcja dotycząca zakupu gruntu będzie kosztowała 120 tys. zł. Na dzień dzisiejszy grunt ten nie jest potrzebny, lecz taka okazja nie nadarzy się już nigdy. Docelowo można tam zlokalizować boiska, tym bardziej, że ilość godzin wf. zwiększa się.
Apelował do radnych o podjęcie tej uchwały.
Pani T. Święcicka nawiązując do tematu zakupu gruntu dla potrzeb szkoły dodała, że w przyszłości teren pd strony miasta przed Gimnazjum zostanie wyłączony ze sportu .
W dniu wczorajszym odbyło się spotkanie z rodzicami, którzy przychylnie ustosunkowywali się do tego zamiaru. Sama budowa hali już zlikwidowała jedno boisko sportowe.
Radni Pan M. Tempczyk i Pan P. Marchela w swoich wypowiedziach poparli propozycję zakupu terenu przy Gimnazjum na potrzeby urządzenia boisk sportowych.
Przewodniczący odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie .
Uchwałę Nr XV/97/2007 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości podjęto przy 11 głosach „za”, 1 „przeciwko” i 1 'wstrzymującym się”.
4/ ustalenia zasad nabywania nieruchomości przez miasto Węgrów oraz zbywania,
zamiany , obciążania i wydzierżawiania nieruchomości będących własnością
miasta Węgrowa na okres powyżej 3 lat
Stan Rady 12
Przewodniczący Rady poprosił przewodniczących komisji o opinię w kwestii uchwały.
Pan G. Biernat -Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, proponując zmianę ; w § 1 po słowach „ po uprzednim uzyskaniu opinii” dopisać wyraz „pozytywnej”.
Pan S. Mielniczek Komisja Rozwoju Gospodarczego pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał uchwałę i poddał pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/98/2007 w sprawie ustalenia zasad nabywania nieruchomości przez miasto Węgrów oraz zbywania, zamiany , obciążania i wydzierżawiania nieruchomości będących własnością miasta Węgrowa na okres powyżej 3 lat podjęto 12 głosami „za”.
5/ zmiany uchwały Nr IX/52/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia
pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie na budowę sieci kanalizacji sanitarnej
Stan Rady 13
Pani A. Kądziela -Biernat Skarbnik Miasta wyjaśniła, że w przypadku tych trzech uchwał zmiana uchwał podyktowana jest dostosowaniem kwot pożyczek do wysokości kwot, na które zawarto umowy z Funduszem.
Pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/99/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr IX/52/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na budowę sieci kanalizacji sanitarnej podjęto 13 głosami”za”
6/ zmiany uchwały Nr IX/53/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia
pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie na budowę sieci wodociągowej.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/100/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr IX/53/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na budowę sieci wodociągowej podjęto 13 glosami „za”.
7/ zmiany uchwały nr IX/54/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia
pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie na termomodernizację budynku Gimnazjum etap II.
Przewodniczacy Rady odczytał treśc uchwały i poddal pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/101/ 2007 w sprawie zmiany uchwały nr IX/54/2007 z dnia 5.06.2007 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na termomodernizację budynku Gimnazjum etap II podjęto 13 głosami „za”.
8/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 roku
Pani A.Kądziela-Biernat- Skarbnik Miasta omówiła projekt uchwały w sprawie zmian
w budżecie miasta 2007 roku .
Pytania zadali:
Pan S. Mielniczek
1/ str.5 poz.6050 Dom Rabina – jaka firma wykonuje inwentaryzację?
2/ jakie są zamierzenia do tego budynku ?
Pani M. Koc odpowiedziała, że inwentaryzację wykonuje p. Dębiec.
Dom Rabina wzbudza coraz większe zainteresowanie . Padła propozycja by stworzyć w tym budynku muzeum społeczności żydowskiej.
Pan S. Mielniczek przypomniał, że w roku ubiegłym rozważano możliwość przeniesienia budynku w inne miejsce.
Pan J. Grenda wyjaśnił, że propozycja przeniesienia budynku spotkała się z krytyką historyków i Dom Rabina pozostanie w tym miejscu.
PGK rozważało wybudowanie w tym miejscu budynku biurowego, ale po rozeznaniu okazalo się, że ten dom z punktu widzenia technicznego nie nadaje się do przeniesienia, co jest trudne i kosztowne.
Innych pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwałę Nr XV/102/2007 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 roku podjęto 12 głosami „za” i 1 wstrzymującym się.
Pkt. 9
Pan J. Grenda złożył ustną informację na temat działań przedstawicieli miasta
w Związku Miast Polskich .
Związek Miast Polskich jest organizacją prężnie działającą . Nowe władze zostały wybrane na Walnym Zgromadzeniu. Przewodniczącym został Ryszard Grobelny- Prezydent Poznania. Zarząd spotyka się regularnie raz w miesiącu.
Ostatni kongres zorganizowano w Szczecinie .
Związek Miast Polskich regularnie przesyła opinie dotyczące aktów prawnych , zbiera opinie i uwagi wypływające od samorządowców w kwestiach wychodzących aktów . Postuluje do rządu o zmiany i udogodnienia w codziennym funkcjonowaniu samorządów.
Udział w związku przynosi dużo korzyści. Jest autentycznym reprezentantem.
Pani M. Koc poinformowała, że w przeciwieństwie do Związku Miast Polskich
Stowarzyszenie Powiatów i Gmin Nadbużańskich nie odbyło ani jednego posiedzenia. Przez cały czas śledzona jest strona internetowa stowarzyszenia. Ta współpraca nigdy nie była owocna. Żadna inicjatywa przez Stowarzyszenie nie została podjęta.
Pan J. Grenda dodał, że wcześniej działania stowarzyszenia były widoczne.
Jeżeli ta sytuacja nie poprawi się, zaproponujemy wycofanie się miasta ze stowarzyszenia.
Pkt. 10
Protokół z XIV zwyczajnej sesji Rady odbytej w dniu 29 października 2007 roku został sporządzony i był do wglądu w Biurze Rady oraz wyłożony przed sesją .
Na pytanie Przewodniczącego nikt z radnych nie wniósł poprawek.
Protokół został przyjęty 13 głosami „za”.
Pkt.11
W sprawach różnych poruszono:
Pan J. Grenda złożył podziękowania dyrekcji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych p. Januszowi Baumowi, p. H. Ulińskiej za pomoc w utrzymaniu czystości na terenach publicznych.
Pani H. Ulińska poinformowała, że ZSP wyszedł z inicjatywą stworzenia w Liceum Profilowanym programu segregacji odpadów według źródel ich pochodzenia. Szkoła liczy na wspołpracę ze Starostwem Powiatowym i PGK.
Pan S. Mielniczek podziękował za uprzątnięcie terenu przy cmentarzu.
Prosił o wymianę przystanku autobusowego przy szpitalu.
Pan J. Grenda odpowiedział, że w budżecie miasta przewidziano środki finansowe na zakup 4 przystanków autobusowych.
Pan T. Ryczkowski odczytał pisma:
1/ Stowarzyszenia Piłki Siatkowej „Olimpia” , które zwraca się z prośbą o umieszczenie logo, bądź nazwy urzędu na strojach sportowych,w ktorych zespół występuje w rozgrywkach Mazowieckiego Związku Sportowego.
Rada 13 głosami „za” opowiedziała się za wydaniem zgody Klubowi Olimpia.
2/ drugie pismo z Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, który przekazuje do rozpatrzenia zgodnie z właściwością skargę pani Zofii Paczóskiej w sprawie spalania na terenie miasta płyt wiórowych.
Pan J. Grenda poinformował, że odbyło się spotkanie w tej sprawie z producentami mebli, na którym właściciele zobowiązli się do zamontowania w swoich zakładach kotłów do spalania odpadów.
Do tego czasu rozważana jest możliwość aby odpadów nietoksycznych nie przekazywać osobom fizycznym , aby mogły być składowane na wysypisku .
Pani H. Ulińska złożyła wniosek o rozpropagowanie wśród mieszkańców indywidualnych posesji informacje oraz umieścić na tablicach ogłoszeń obwieszczenia o zakazie spalania szkodliwych substancji w przydomowych kotłowniach.
Pan J. Chodowski stwierdził, że obowiązuje ustawa o odpadach, w myśl której wytwórca ma obowiązek się dostosować.
Wytwórca odpadów niebezpiecznych powinien się zabezpieczyć przed tym i przekazywać do specjalistycznych spalarni.
Pan J. Grenda poinformował, że Związek Przemysłu Drzewnego wystąpił do Min. Środowiska o określenie , które odpady mogą być utylizowane. Należy mieć nadzieję, że takie rozporządzenie się ukaże.
3/ kolejne pismo złożyli mieszkańcy bloku nr 28 przy Al. Siedleckiej o podjęcie działań zmierzających do wyciszenia hałasu ,jaki występuje w mieszkaniach położonych przy Rondzie Zarzyckiego.
Pan J. Grenda odpowiedział, że Rejon Drogowy przesłał pismo do Mazowieckiego Zarządu Dróg i w miejscach gdzie można będzie montować ekrany. Będziemy się starali by część z tych wniosków zostało zrealizowanych.
W budynkach jednorodzinnych przy trasie wymieniono okna na dźwiękoszczelne.
Pkt.12
Kończąc Przewodniczący Rady podziękował zebranym za przybycie i uczestnictwo
w obradach . Zamknął XV zwyczajną sesję Rady Miejskiej Węgrowa.
Obrady trwały 2,5 godziny
Protokół sporządziła:
Halina Małkowska Przewodniczył:
Przewodniczący
Rady Miejskiej Węgrowa
Tadeusz Ryczkowski
metryczka
Opublikował: skiba (2 stycznia 2008, 09:50:05)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 235