2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
Protokół Nr XXV/2008 nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 14 sierpnia 2008 roku
Protokół Nr XXV / 2008 nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 14 sierpnia 2008 roku Stan Rady 15 Obecnych 12, co stanowi 80 % Nieobecnych usprawiedliwionych : 1. Elżbieta Kłos 2. Paweł Marchela 3. Krzysztof Wyszogrodzki Listę obecności radnych oraz gości zaproszonych załączono do niniejszego protokołu. Obradom przewodniczył Pan Tadeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa. Pkt.1 Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył XXV nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej Węgrowa, powitał radnych , Burmistrza Miasta wraz z pracownikami. Pkt.2 Przewodniczący Rady stwierdził, że w sesji uczestniczy 12 radnych, co upoważnia Radę do podejmowania prawomocnych uchwał. Porządek obrad wraz z niezbędnymi materiałami dostarczono radnym w ustawowm terminie. W związku z powyższym skierował zapytanie o uwagi i inne wnioski do porządku. Radni nie zgłosili zmian, w związku z czym porządek obrad nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej uchwalono 12 głosami „za” w następującym brzmieniu: 1.Otwarcie sesji. 2.Stwierdzenie kworum i uchwalenie porządku obrad. 3.Podjęcie uchwał w sprawach: 1/ wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości 2/ planowanych środków z budżetu miasta w latach 2009-2011 na realizację projektów operacyjnych, 3/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku 4.Sprawy różne. 5.Zamknięcie sesji. Pkt.3 Wniosek Burmistrza Miasta w sprawie zwołania nadzwyczajnej sesji stanowi Zał. Nr 2 do protokołu. W uzasadnieniu wniosku Burmistrz dodał, że tryb nadzwyczajny sesji wynika z konieczności podjęcia uchwał ; 1/ w sprawie nabycia nieruchomości- w tym przypadku właściciel gruntu prosi o szybką transakcję 2/ planowanych środków z budżetu miasta na realizację projektow operacyjnych – ta uchwała wynika z ustawy o finansach publicznych 3/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku- wiąże się z nabyciem nieruchomości. Ponadto poinformował Radę, że pod koniec sierpnia może zajść konieczność zwołania jeszcze jednej nadzwyczajnej sesji Rady związanej z wnioskami unijnymi. Przystąpiono do omawiania projektów uchwał: 1/ wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości Pan J. Grenda poinformował, że planowana do nabycia nieruchomość położona jest w otoczeniu nieruchomości komunalnych na tyłach USC. Jest własnością p. Plewek. Nieruchomość ta stanowi jakby klucz do tego by przeprowadzić tam drogę . Wszystko jest zgodne z planem przestrzennego zagospodarowania miasta. Oferowana cena przez właściciela do sprzedaży za udział wynosi 175,918,000 zł. Wydaje się, że ta kwota jak za taką neruchomość nie jest zbyt wygórowana. Pan S. Mielniczek pytał ile mieszkań komunalnych wchodzi w grę ? Pan J Grenda wlaścicielka tej działki zamierza kupić mieszkanie ,a drugi spadkobierca nie mieszka w Węgrowie. Stwierdzil, że miasto odzyska te pieniądze po sprzedaży okolicznych działek. Pani H. Ulińska jakie będą praktyczne rozwiązania jeżeli chodzi o wyjazd z tego terenu ? Pan J. Grenda droga będzie urządzona bez ronda z prostym skrzyżowaniem. Pan D. Konopiński stwierdził, że cena gruntu wzrośnie, ale na tej działce nie ma podziału. Innych pytań nie zgłoszono. Przewodniczący odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXV/ 167/2008 w sprawie wyrażenia zgodzy na nabycie nieruchomości podjęto 12 glosami „za”. 2/ planowanych środków z budżetu miasta w latach 2009-2011 na realizację projektów operacyjnych, Pan J. Grenda poinformowal, że jest to już druga uchwała . Podobną uchwałę z niewielkimi poprawkami podjęto w roku ubiegłym . Uchwała jest tak skonstruowana , aby nie zamknąć drogi żadnemu projektowi. Pan S. Mielniczek zwrócił uwagę na pozycję; udział środków miasta. Wierzy, że będą podejmowane trafne decyzje, jeżeli chodzi o wybór zadań. Pan J. Chodowski zauważył, że jest nieścisłość jeżeli chodzi o terminy . Mówimy o latach 2009-2011, a faktycznie obejmuje to lata 2014. Planując realizację potrzeb prosił by wyważać potrzeby z pewnym uporządkowaniem. Pan J. Szczęśniak poinformował, że Spółdzielnia Mieszkaniowa składa wniosek o środki unijne na ul. Żeromskiego. Trudno będzie nam uzyskać efekty społeczne. Miasto powinno zrobić jeden duży wniosek z kilkoma podmiotami, wówczas te środki są bardzo duże. Pan J. Grenda stwierdził, że dla miasta duży jest rynek i park. Jeżeli w tym naborze uzyskamy środki, to w następnej kolejności będziemy wykonywali inne projekty. W chwili obecnej nie damy rady zrobić , mamy rozpoczęte 33 projekty . Pan T. Kresa wyraził opinię, że są pewne priorytety jak: zabytki, park, ale to powinien być dokument realny, a nie propagandowy. Licząc łącznie środki daje to kwotę 300 mln. zł, a inwestycje roczne są w granicach 5-6 mln. zł. Pan J. Grenda odpowiedział, że uchwała nie jest realistyczna. WPI będzie załącznikiem realnym , który będzie uchwalany we wrześniiu.jest to pewna formalność, która może okazać się istotna. Pan J. Chodowski zaproponował, aby wykorzystać radnych, mieszkańców do budowy takich planów. Prosił, aby w przyszłości angażować radnych w tworzeniu budżetu miasta na rok 2009. Przewodniczący Rady odczytal treść uchwały w sprawie planowanych środków z budżetu miasta w latach 2009-2011 na realizację projektów operacyjnych. Uchwałę Nr XXV/168/2008 podjęto 12 głosami „za” 3/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku Pani A. Kądziela -Biernat zreferowała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku. Uchwała zwiększa dochody o 40 tys. zł. Otrzymano środki z subwencji oświatowej ,które zostaną przeznaczone na remont w Szkole Podstawowej. Pan J. Grenda dodał, że jest to kolejne zwiększenie, gdyż projekt modernizacji sali widowiskowej jest w końcowej fazie. Chodzi o 6 par drzwi do sali kinowej „antypanik” bez których straż nie dopuści sali do użytkowania. Stan schodów, instalacji, wentylacji był katastrofalny. Pan J. Chodowski skierował pytanie Zał. Nr 2 w poz. 11 w zadaniach inwestycyjnych- zakup łodzi motorowej- ratowniczej dla straży. Czy potrzebna jest osoba i czy mamy taką osobę ? Pan M. Sewerynik sa przeszkolone dwie osoby w tym kierunku. Koszty szkolenia pokrywa Komenda Wojewódzka. Pan J. Szczęśniak poprosił o nazwisko osoby, która wykonywała projekt remontu WOK ? Pan J. Gerenda kompleksowego projektu sali nie było., był krótki okres czasu, by ogłosić dwa przetargi , stąd są problemy. Pan D. Konopiński stwierdził, że jest to dopiero początek prac, II etap będzie kosztował tyle samo albo więcej ,pozostały do wykonania biura, łazienki, wejście , plac. Pan J. Grenda poinformowal, że na II etap jest przygotowywany wniosek. Innych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie. Uchwałę Nr XXV/169/2008 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2008 roku podjęto 12 głosami „za”. Pkt.4 W sprawach różnych poruszono: Pan J. Grenda poinformował: 1/ p. Stanisława Hryć dyr. PGK złożyła wniosek o przejście na emeryturę z dniem 1 października 2008 roku 2/ środki unijne na drogi- jesteśmy przygotowani na ogłoszenie przetargów, ale nie wiadomo czy otrzymamy decyzje środowiskowe. Kwestie te nie są prawnie uregulowane. Termin złożenia wniosków do 15 września , będą indywidualnie konsultowane. Jesteśmy do tego zmuszeni. Pani H. Ulińska prosiła o podanie które drogi obejmują wnioski ? Pan J. Grenda odpowiedział, że wnioskami objęto os. Błonie, Kościuszki, Racławicką, Wiejską do skrzyżowania z ul. Racławicką, Partyzantów,Szeroką, ale bez Słonecznej. Jeżeli przejdą te wnioski to resztę można wykonać ze środków własnych, również Wiejską. Pan G. Biernat mieszkańcy ul. Szerokiej i Partyzantów pytają czy nie wykonać małego ronda w tym kwartale ulic? Pan J. Grenda poinformował, że ronda nie będzie tylko progi. Pan T. Ryczkowski zgłosił, że ulicami miasta (Zwycięstwa, Kościuszki) i innymi trwa szybka jazda motocyklami. Pani H. Ulińska stwierdziła, że pewnym rozwiązaniem jest monitoring Pan J. Grenda odpowiedział, że wyasygnowano kwotę 7,5 tys. zł na zakup wideoradaru. Pan S. Mielniczek zauważył, że na ul. Kościuszki na wysokości przedszkola i p. Witkowskiego w płytach chodnikowych są dziury, w których widać kable telekomunikacyjne. Pani N. Kowalczyk odpowiedziała, że problem zgłoszono już do telekomunikacji. Pan D. Konopiński pytał czyją własnością jest budynek usytuowany w północnej pierzei Rynku ? Stan techniczny budynku jest bardzo zły, powybijane okna. Budynek należy zabezpieczyć, gdyż bawią się tam dzieci. Pan J. Grenda odpowiedział, że budynek jest własnością p. Piotrowskich. Podejmiemy rozmowy z właścicielami w sprawie terenu oraz wyburzenia budynku. Pkt.5 Wobec wyczerpania porządku obrad nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Przewodniczący podziękował zebranym za udział i zamknął posiedzenie. Protokół sporządziła: Halina Małkowska Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa Tadeusz Ryczkowski
metryczka
Wytworzył: halina małkowska (17 października 2008)
Opublikował: Halina Małkowska (17 października 2008, 10:18:37)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 274