2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
Protokół Nr XIV/ 2007 z XIV zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 29 października 2007 roku w Węgrowskim Ośrodku Kultury przy ul. Mickiewicza 4a
Protokół Nr XIV/ 2007z XIV zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa odbytej w dniu 29 października 2007 roku w Węgrowskim Ośrodku Kultury przy ul. Mickiewicza 4a
Stan Rady 15 radnych
Obecnych na sesji 15 radnych co stanowi 100%
Lista obecności radnych oraz gości
stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Obradom przewodniczył Tadeusz Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej Węgrowa.
Pkt. 1
Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady Miejskiej - dokonał otwarcia XIV zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Węgrowa, powitał zaproszonych gości, radnych Rady Miejskiej, Burmistrza Miasta wraz z pracownikami Urzędu Miejskiego oraz przybyłych mieszkańców miasta.
Pkt. 2
Przewodniczący Rady - stwierdził, że na sesję przybyło 15 radnych, co upoważnia Radę Miejską do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący Rady stwierdził , że radni otrzymali porządek sesji wraz
z materiałami. Przewodniczący zapytał, czy są uwagi i wnioski do porządku sesji.
Pan J. Grenda - poprosił o wprowadzenie do porządku sesji dwóch projektów uchwał w sprawach;
1/ zmiany Uchwały Nr X/57/2007 Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 29 czerwca 2007 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Węgrowskiego na realizację zadań w zakresie przebudowy dróg powiatowych,
2/ zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środkowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zakup samochodu do selektywnej zbiórki odpadów i umieszczenia ich przed projektem uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek sesji z zaproponowaną zmianą.
Rada jednogłośnie 15 głosami za przyjęła porządek obrad w następującym brzmieniu:
1.Otwarcie sesji .
2.Stwierdzenie kworum i uchwalenia porządku obrad.
3.Informacja o pracy Burmistrza Miasta Węgrowa.
4.Informacja o pracy Komisji Rewizyjnej .
5.Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników.
6.Interpelacje, zapytania zgłaszane przez radnych i wolne wnioski mieszkańców.
7.Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
8.Analiza realizacji Miejskiego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.
9.Informacja na temat realizacji wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta na lata 2004 -2009.
10.Sprawozdanie Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
11.Informacja o projekcie zmian w zakresie działania Węgrowskiego Ośrodka Kultury oraz zmiany nazwy Węgrowski Ośrodek Kultury na Węgrowski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji.
12.Podjęcie uchwał w sprawach:
1/ ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku
2/ ustalenia stawek podatku od posiadania środków transportowych
3/ obniżenia ceny żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku
rolnego w 2008 roku na obszarze miasta Węgrowa
4/ opłaty od posiadania psów
5/ udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Węgrowskiemu
6/ zaciągnięcia zobowiązań nie mających pokrycia w budżecie miasta 2007
roku
7/ zmiany Uchwały Nr X/57/2007 Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 29 czerwca
2007 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Węgrowskiego
na realizację zadań w zakresie przebudowy dróg powiatowych,
8/ zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej w Warszawie na zakup samochodu do selektywnej zbiórki
odpadów
9/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 roku
10/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce
nr 1725/10 na powierzchni 0,2032 ha położonej w granicach
administracyjnych miasta Węgrowa
11/ wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce
nr 1044/3 na powierzchni 0,0933 ha położonej w granicach
administracyjnych miasta Węgrowa
13 Informacja Burmistrza Miasta Węgrowa o oświadczeniach majątkowych
Zastępcy Burmistrza, Sekretarza , Skarbnika oraz dyrektorów miejskich
jednostek organizacyjnych.
14. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej Węgrowa o złożonych przez
radnych oświadczeniach majątkowych.
15. Wytypowanie kandydata do VIII Edycji Konkursu na nagrodę Marszałka
Województwa Mazowieckiego.
16. Przyjęcie protokołów : Nr XII/2007 nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej
odbytej w dniu 20 września 2007 i Nr XIII/2007 zwyczajnej sesji Rady
Miejskiej odbytej w dniu 28 września 2007 roku
17. Sprawy różne.
18. Zamknięcie sesji.
Pkt. 3
Pan T. Ryczkowski - stwierdził, że informację o pracy Burmistrza Miasta radni otrzymali, poprosił o pytania i dyskusję.( informacja stanowi załącznik Nr 2 do protokołu)
Pan J. Grenda - wyjaśnił jeszcze pewne kwestie dotyczące lokalizacji straży pożarnej, a mianowicie w rozmowach prowadzonych jeszcze z byłym komendantem Panem Królikiem i obecnym Panem Soszyńskim rozpatrywane były trzy lokalizacje, a wśród niech teren cielętników przy ul. Gdańskiej. Tę lokalizację popierał ówczesny komendant, ale miasto nie miało wówczas uregulowanego stanu prawnego tego gruntu i dlatego ta lokalizacja nie była brana pod uwagę, teraz ta lokalizacja jest możliwa, stan prawny gruntów został uregulowany. Poprosił pana Dariusza Kuziaka redaktora Tygodnika Siedleckiego obecnego na sesji o zamieszczenie takiego sprostowania w gazecie.
Innych spraw nie zgłoszono.
Pkt. 4
Przewodniczący Rady – poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o krótką informację o pracy komisji w okresie między sesjami.
Pan J. Szczęśniak - poinformował, że Komisja Rewizyjna odbyła jedno posiedzenie, którego przedmiotem była kontrola celowości wydatkowania środków budżetowych na realizację zadań publicznych zleconych przez miasto na podstawie zawartych porozumień i umów w tym m.in. na działalność wychowawczo-opiekuńczą, rekreacyjno-sportową, kulturalno-oświatową. Przeprowadzona kontrola jednego zadania, na które została podpisana umowa nie wykazała żadnych uchybień.
Pkt. 5
Przewodniczący Rady - poinformował, że w związku z wyborem ławników do sądu na sesję miała przybyć Prezes Sądu pani Janina Giers-Krzanowska, niestety nie przybyła w związku z tym proszę Członka Zespołu opiniującego kandydatów na ławników Pana Pawła Marchelę o odczytanie protokołu Zespołu Opiniującego.
Pan P. Marchela - odczytał protokół z posiedzenia Zespołu Opiniującego ds. Przedstawienia Radzie opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do sądu, które odbyło się w dniu 19 października 2007 roku w Urzędzie Miejskim w Węgrowie. ( protokół stanowi załącznik Nr 3 do protokołu).
Przewodniczący Rady poprosił radcę prawnego o odczytanie regulaminu wyboru ławników.
Pan S.Cieciera – radca prawny - odczytał regulamin wyboru ławników do sądów powszechnych ( regulamin stanowi załącznik do protokołu nr 4). Stwierdził, że w związku z tym iż głosowanie odbywać się będzie w sposób tajny przed przystąpieniem do głosowania należy powołać Komisję Skrutacyjną.
Przewodniczący Rady zapytał ilu radnych powinna liczyć komisja skrutacyjna.
Radni zaproponowali skład 3 osobowy komisji.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie ilościowy skład komisji.
Za trzy osobowym składem Komisji Skrutacyjnej głosowało 15 radnych.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do pracy w Komisji Skrutacyjnej.
Pan P. Marchela - zgłosił do pracy w komisji Pana Jerzego Szczęśniaka.
Pan J. Szczęśniak - wyraził zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej.
Pan S. Mielniczek - do pracy w komisji zgłosił Pana Pawła Marchelę.
Pan P. Marchela - wyraził zgodę na pracę w komisji.
Pan D. Konopiński – do pracy w komisji zgłosił Pana Marcina Tempczyka.
Pan M. Tempczyk - wyraził zgodę na pracę w komisji.
Komisję Skrutacyjną w składzie :
Jerzy Szczęśniak
Paweł Marchela
Marcin Tempczyk rada powołała jednogłośnie ( stan rady podczas głosowania 15 radnych).
Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała sie na Przewodniczącego wybrany został Pan Jerzy Szczęśniak.
Pan J. Szczęśniak – Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej rozdał radnym karty do głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Węgrowie.
Po odczytaniu listy obecności, każdy radny kolejno oddał głos.
Po sprawdzeniu i przeliczeniu kart Komisja Skrutacyjna sporządziła protokół.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał Protokół z wyników głosowania w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Węgrowie w dniu 29 października 2007 roku ( protokół wraz z oddanymi głosami stanowi załącznik nr 5 do protokołu).
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej rozdał radnym karty do głosowania w wyborach ławników do Sądu Okręgowego w Siedlcach
Po odczytaniu listy obecności, każdy radny kolejno oddał głos.
Po sprawdzeniu i przeliczeniu kart Komisja Skrutacyjna sporządziła protokół.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał Protokół z wyników głosowania w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Siedlcach w dniu 29 października 2007 roku ( protokół wraz z oddanymi głosami stanowi załącznik nr 6 do protokołu).
Pan T. Ryczkowski - odczytał uchwałę w sprawie wyboru ławników.
Uchwała Nr XIV/83/2007 w sprawie wyboru ławników została podjęta.
Pkt. 6
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie interpelacji, zapytań i wolnych wniosków.
Pan S. Mielniczek - sprawa dotyczy odwodnienia chodnika w ul. Kościuszki, zamontowano tam zbyt mało kratek odprowadzających wodę, jedna z posesji już została zalana. Obecnie zamontowane kratki nie zbierają tak dużej ilości wody, należałoby zamontować tam dodatkowe kratki.
Pani H. Ulińska - zapytała kiedy zostanie wykonane oświetlenie w ul. Kościuszki przy szpitalu, aż do skrzyżowania z ulicą prowadzącą do Miedznej.
Pan M. Tempczyk – zapytał kiedy zostanie zrealizowany wniosek dotyczący ustawienia znaku ograniczającego prędkość w ul. Gełębiewskiego.
Pkt. 7
Odpowiedzi udzielili:
Pan J. Kalicki - sprawa dotycząca odwodnienia ul. Kościuszki jest nieco skomplikowana, zlecono już wykonanie robót dodatkowych firmie MIKST, która wykonywała główną inwestycję, ale ciężko jest ustalić termin wykonania tych prac, bo firma prowadzi duże inwestycje. Postaramy się ustalić termin jak najszybciej. Oświetlenie ul. Kościuszki do końca roku zostanie wykonane.
Znaki w ul. Gołębiewskiego ograniczające prędkość w miesiącu listopadzie zostaną ustawione.
Pan S. Mielniczek - zapytał dlaczego mamy przymuszać firmę MIKST do wykonania tych prac, przecież oni są zobowiązani to wykonać jako firma realizująca całą inwestycję.
Pan J. Kalicki - wyjaśnił, że te roboty w ul. Kościuszki są robotami dodatkowymi, które wynikły po przeglądzie przy odbiorze inwestycji, miasto chce utrzymać gwarancję jednego wykonawcy i dlatego nie zlecamy tego zadania innej firmie.
Pan T. Kresa - stwierdził, że budowa ekranów tłumiących hałas na łuku przy stadionie miejskim jest zbędna, jaki one mają w tym miejscu spełniać cel, chyba tylko dzielący miasto na dwie części.
Pan J. Szczęśniak - przypomniał, że na jednej z komisji rewizyjnych była prowadzona kontrola pracy WOK i Biblioteki Miejskiej. Podczas kontroli wyszły pewne problemy, Burmistrz zobowiązał się, że przeprowadzona tam będzie kontrola wewnętrzna, czy taka kontrola była i jakie są jej wyniki.
Pan J. Grenda – poinformował, że jeżeli chodzi o ekrany i ich ustawienie przy stadionie miejskim zostało zrealizowane zgodnie z dokumentacją tak wyjaśnił sprawę Pan Zyśk, ale będąc w Warszawie zapyta o tę sprawę.
Poinformował, że zgodnie z obietnicą kontrola wewnętrzna w WOK została przeprowadzona. Objęła ona dwa zagadnienia, które budziły uwagi, a mianowicie: 1/ gospodarka finansowa związana z nagrodami Zespołu Węgrowianie oraz 2/ umowy zlecenia. Jest już sporządzony protokół pokontrolny, który wykazuje w umowach zlecenia uchybienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów, natomiast gospodarka finansowa Zespołu Węgrowianie prowadzona jest nieprawidłowo. Pieniądze,które pozyskał Zespół należą do Zespołu i wydatkowanie ich powinno być uzgadniane z zespołem oraz powinno to być udokumentowane i ewidencjonowane. Wydatkowanie tych środków jednak nie było uzgadniane z zespołem co przedstawiciele zespołu podkreślali na spotkaniach. Jest zapis w protokole mówiący o tym, a mianowicie, że w dokumentacji księgowej i kasowej ośrodka brak jest za ten okres dokumentów potwierdzających przyjęcie do kasy depozytu, brak również dokumentów potwierdzających jego zwrot lub wydatki dokonane ze środków pochodzących z depozytu z nagród zdobytych przez zespół. Są szczegółowe wyjaśniania, jest szczątkowa dokumentacja księgowa, na kwotę 2400 zł brak potwierdzenia wydatków, są wyjaśnienia Pani Dyrektor, które jednak nie mogą zastąpić dokumentacji księgowej. Uwagi, które zgłaszali członkowie Zespołu są zasadne, a protokół to potwierdza. Protokół jest jawny.
Zespół czuje się urażony, wręcz oszukany.
Pan J. Szczęśniak – zapytał jakie są wnioski na podstawie tego protokołu.
Pan J. Grenda - poinformował, że na wnioski jest jeszcze za wcześnie, teraz będą przekazane zalecenia pokontrolne. Burmistrz poprosił o czas na podjęcie decyzji w tej sprawie.
Pkt. 8
Pan T. Ryczkowski - poinformował, że materiał dotyczący analizy realizacji Miejskiego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii był przedmiotem obrad Komisji Zdrowia Oświaty i Kultury oraz na komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego poprosił Przewodniczących o krótką informację ( informacja stanowi załącznik nr 7 do protokołu ).
Pan P.Marchela – poinformował, że komisja zapoznała się z przedstawionym materiałem. Stwierdził, że Komisja szczególnie podkreśla wagę problemu i walki z nim. Poinformował, że działa poradnia terapi uzależnień, punkt konsultacyjny dla osób uzależnionych. Temat propagowany jest szeroko w szkołach, są organizowane wakacje dla dzieci z rodzin biedniejszych i rodzin z problemami alkoholowymi. Organizowane są zajęcia w dwóch świetlicach po lekcjach w szkole. Te działania służą temu, aby ograniczyć ten problem.
Pan K.Wyszogrodzki – poinformował, że komisja zapoznała się z przedstawioną informacją.
Pytań do przedstawionego materiału nie zgłoszono.
Pkt. 9
Pan T. Ryczkowski – stwierdził, że informacja na temat realizacji wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta na lata 2004 -2009 była przedmiotem obrad Komisji Rozwoju Gospodarczego, poprosił przewodniczącego Komisji o krótka informację na ten temat ( informacja stanowi załącznik Nr 8 do protokołu)
Pan D. Komopiński - poinformował, że komisja zapoznała się z przedstawioną informacją. Miasto wspólnie z PGK dysponuje starym zasobem mieszkaniowym, w wielu przypadkach wymagającym gruntownego remontu lub też w innych przypadkach nawet wyburzenia. Drobne remonty są prowadzone. Niepokojące jest to, że 66 mieszkań wymaga rozbiórki do 6 lat i 15 mieszkań do 5 lat. Komisja zwróciła uwagę na konieczność budowy nowych mieszkań komunalnych i zasiedlania ich mieszkańcami z domów do rozbiórki, a nieruchomości po rozbiórce przeznaczyć do sprzedaży. Stwierdził, że nie wszyscy mieszkańcy odpowiednio dbają o te mieszkania komunalne.
Pan J. Grenda - stwierdził, że zasób mieszkaniowy komunalny jest stary i bardzo trudny w utrzymaniu, przy czym spora część tych mieszkań wymaga wyburzeń. Stoimy na stanowisko, że po zakończeniu budowy 32 rodzinnego segmentu, który jest na ukończeniu, należy przystąpić do budowy nowego bloku, bo potrzeb jest bardzo dużo.
Stan mieszkań komunalnych generalnie poprawia się, ale dzieje się to powoli.
Pytań do informacji nie zgłoszono.
Pkt. 10
Przewodniczący Rady - poprosił Przewodniczącego Społecznej Komisji Mieszkaniowej o krótką informację na temat pracy tej komisji ( sprawozdanie z pracy tej komisji stanowi załącznik nr 9 do protokołu).
Pan K. Wyszogrodzki - poinformował, że komisja odwiedziła już 49 mieszkań osób, które złożyły wnioski o przydział mieszkań, do skontrolowania pozostało jeszcze 50 mieszkań. Kontrola taka nie jest łatwa i jest czasochłonna. Komisja widzi te potrzeby mieszkańców, a jednocześnie ma świadomość, że tych mieszkań jest ciągle za mało.
Pytań do sprawozdania nie zgłoszono.
Pkt. 11
Pan T. Ryczkowski - poinformował, że informacja o projekcie zmian w zakresie działania Węgrowskiego Ośrodka Kultury oraz zmiany nazwy Węgrowski Ośrodek Kultury na Węgrowski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji była omawiana na dwóch posiedzeniach komisji, poprosił o przybliżenie tych kwestii ( informacja stanowi załącznik do protokołu
nr 10).
Pani M. Koc – Zastępca Burmistrza Miasta - poinformowała, że powołanie WOSiRu jako oddzielnej instytucji w mieście jest niemożliwe, ponieważ nie ma na to funduszy, razem z WOK może to funkcjonować, ale WOK nie ma pełnej administracji nad obiektami sportowymi i rekreacyjnymi. Dom Kultury ma natomiast administrację typu kadrowa, księgowa, pracownicy do pisania projektów i finansowe obciążenie dla miasta będzie dużo mniejsze przy włączeniu tej działalności do WOK- zreferowała krótko przesłaną wcześniej radnym informację.
Pan D. Konopiński - zapytał jakie będzie odzwierciedlenie proponowanych zmian w WOK w projektowanym budżecie miasta na 2008 rok. Zapytał czy były już prowadzone rozmowy z powiatem odnośnie nadzoru i użytkowaniem zalewu.
Pan J. Grenda - poinformował, że projekt budżetu będzie obejmował stan obecny w WOK, zmiany zostaną uchwalone dopiero po uchwaleniu zmian do Statutu WOK.
Sprawa dotycząca użytkowania zalewu, nie było jeszcze spotkania ze starostą, ale takie spotkanie musi się odbyć w najbliższym czasie. Poinformował, że sam zalew nie będzie generował zysków, jedynie za wypożyczanie sprzętu wodnego, a koszty utrzymania jednak będą duże i dobrze byłoby, aby taki duży obiekt był zarządzany przez jedną instytucję. Dobrze byłoby, aby współgospodarzem zalewu był Polski Związek Wędkarski.
Pan P. Marchela - wyjaśnił, że zmiana zakresu działania WOK zrodziła się po wizycie w Chrzanowie, gdzie do tej pory funkcjonuje Ośrodek Sportu i Rekreacji i funkcjonuje bardzo dobrze.
Pan J.Grenda - poinformował, że nie będzie likwidacji WOK, a tylko zmiana zakresu i rozszerzenie tej działalności.
Pan T. Kietliński - zapytał, czy nastąpi zmiana dyrektora WOK po zmianie organizacji.
Pan J. Grenda - poinformował, że najpierw trzeba przeprowadzić zmiany organizacji jednostki czyli uchwalić statut, jeżeli chodzi o zmiany personalne jeśli nastąpią to tylko w drodze konkursu.
Pan M. Tempczyk - zapytał czy będą prowadzone rozmowy pracownikami merytorycznymi już zatrudnionymi w WOK, czy będą zatrudniani nowi fachowcy.
Pan J. Grenda - wyjaśnił, że są zamiary wzmocnienia już zatrudnionej kadry i dofinansowania tych działań, które są już prowadzone w WOK i oczywiście dołożeniu innych zadań z zakresu sportu i rekreacji.
Pan D. Konopiński - stwierdził, że skoro WOK nie ulega likwidacji, dyrektora mamy wybranego z konkursu to w jaki sposób powołamy nowego dyrektora.
Pan S. Cieciera – radca prawny - WOK ma dyrektora i puki nie zostanie odwołany nie będzie nowego, obecny dyrektor ma umowę o pracę, która można wypowiedzieć jak każdą inną.
Innych pytań nie zgłoszono.
Pkt. 12
1/
Pan T. Ryczkowski – poprosił Przewodniczących Komisji o opinie na temat uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości.
Pan G. Biernat - poinformował, że komisja rolnictwa pozytywnie zaopiniował projekt uchwały z małą zmiana w poz.1.5 od budynków pozostałych zaproponowała obniżenie do kwoty 5 zł
Pan D. Konopiński - poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Pan P. Marchela - poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Pan K. Wyszogrodzki – poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała nr XIV/84/2007 w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku została podjęta 15 głosami za.
2/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Przewodniczących Komisji o opinie komisji na temat uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od posiadania środków transportowych.
Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinię o przedstawionej uchwale.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała nr XIV/85/2007 w sprawie ustalenia stawek podatku od posiadania środków transportowych została podjęta 15 głosami za.
3/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Przewodniczących Komisji o opinie komisji na temat uchwały w sprawie obniżenia ceny żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego w 2008 roku na obszarze miasta Węgrowa.
Pan G. Biernat - poinformował, że komisja zgłosiła wniosek o obniżenie ceny 1q żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego do kwoty 32 zł.
Przewodniczący pozostałych komisji wyrazili pozytywną opinię o przedmiotowej uchwale ze zmianą zaproponowana przez Komisję Rolnictwa.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała nr XIV/86/2007 w sprawie obniżenia ceny żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego w 2008 roku na obszarze miasta Węgrowa została podjęta 15 głosami za.
4/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Przewodniczących Komisji o opinie komisji na temat uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów.
Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinię o przedstawionej uchwale.
Pan D. Konopiński - zapytał, czy jest możliwość zwolnienia z opłaty za posiadanie psa jeżeli pies jest trwale oznakowany tatuarzem i zaproponował dopisanie w projekcie uchwały w § 5 zwalnia się (...) lub oznakowanych i ewidencjonowanych w inny trwały sposób.
Wniosek zgłoszony przez Pana Konopińskiego został przyjęty 14 głosami za i przy jednym wstrzymującym się.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała nr XIV/87/2007 w sprawie opłaty od posiadania psów została podjęta
15 głosami za.
( radny Jerzy Szczęśniak opuścił obrady).
5/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Przewodniczących Komisji o opinie komisji na temat uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Węgrowskiemu.
Przewodniczący Komisji kolejno wyrazili pozytywną opinię o przedstawionej uchwale.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała Nr XIV/88/2007 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Węgrowskiemu została podjęta 14 głosami za ( stan rady podczas głosowania
14 radnych).
6/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Burmistrza Miasta o informację na temat uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązań nie mających pokrycia w budżecie miasta 2007 roku
Pan J. Grenda - poinformował, że projekt uchwały na komisjach został wstępnie zasygnalizowany, teraz są już ostateczne kwoty potrzebne do zaciągnięcia tego zobowiązania ( Burmistrz Miasta zreferował projekt uchwały, projekt stanowi załącznik nr 11 do protokołu).
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała Nr XIV/89/2007 w sprawie zaciągnięcia zobowiązań nie mających pokrycia w budżecie miasta 2007 roku została podjęta 14 głosami za ( stan rady podczas głosowania 14 radnych)
7/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Burmistrza Miasta o informację na temat uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr X/57/2007 Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 29 czerwca
2007 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Węgrowskiego na realizację zadań w zakresie przebudowy dróg powiatowych.
Pan J. Grenda - poinformował, że na komisjach problem ten został zasygnalizowany, stwierdził, że aby skutecznie naprawić kolektor i samą nawierzchnię ulicy Bohaterów Warszawy trzeba na pewnym odcinku wymienić grunt. Grunt, który w tej chwili znajduje się pod kolektorem to są zwyczajne śmieci i za dwa, trzy lata kolektor zapadnie się ponownie, a następnej kolejności ulica. Koszt wymiany gruntu oszacowany został na około 200 tys.zł i na spotkaniu ze starostą i dyrektorem PWiK zostało ustalone, że wspólnie pokryjemy te koszty. Dla miasta przypadnie kwota około 65 tys.zł.
Pan T. Kresa - stwierdził, że należałoby wstrzymać teraz inne prace w tej ulicy, aby przy wymianie gruntu nie zostały zniszczone.
Pan J. Grenda - wyjaśnił, że prace będą wstrzymane, tak aby nic co zostało zrobione nie zostało zniszczone. Zdaniem inspektorów nadzoru po wymianie tego gruntu inwestycja będzie wykonana w sposób solidny i trwały.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała Nr XIV/90/2007 w sprawie zmiany Uchwały Nr X/57/2007 Rady Miejskiej Węgrowa z dnia 29 czerwca 2007 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Węgrowskiego na realizację zadań w zakresie przebudowy dróg powiatowych została podjęta 14 głosami za ( stan rady podczas głosowania
14 radnych).
8/
( obrady opuściło 3 radnych P.Konopiński, P.Kłos, P. Mielniczek)
Pan T. Ryczkowski - poprosił o pytania i uwagi do projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zakup samochodu do selektywnej zbiórki odpadów.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała Nr XIV/91/2007 w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zakup samochodu do selektywnej zbiórki odpadów została podjęta 11 głosami za ( stan podczas głosowania 11 radnych).
9/
( jeden radny wrócił na posiedzenie).
Pan T. Ryczkowski - poprosił Panią Skarbnik o zreferowanie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 roku.
Pani A. Kądziela-Biernat - zreferowała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 roku ( projekt stanowi załącznik na12 do protokołu).
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała Nr XIV/92/2007 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta 2007 roku została podjęta 12 głosami za ( stan rady podczas głosowania 12 radnych)
10/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami o opinię komisji na temat uchwały w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce nr 1725/10 na powierzchni 0,2032 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa po przeprowadzonej wizji w terenie.
Pan G. Biernat - poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała Nr XIV/93/2007 w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce nr 1725/10 na powierzchni 0,2032 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa została podjęta 11 głosami za i przy 1 wstrzymującym się ( stan rady podczas głosowania 12 radnych).
11/
Pan T. Ryczkowski - poprosił Przewodniczącego Komisji Rolnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Terenami o opinię komisji na temat uchwały w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce nr 1044/3 na powierzchni 0,0933 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa po wizji w terenie.
Pan G. Biernat - poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
Pytań do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i poddał pod głosowanie.
Uchwała Nr XIV/94/2007 w sprawie wyrażenia opinii o pozbawieniu charakteru ochronnego lasu na działce nr 1044/3 na powierzchni 0,0933 ha położonej w granicach administracyjnych miasta Węgrowa została podjęta 12 głosami za ( stan rady podczas głosowania 12 radnych ).
Pkt. 13
Przewodniczący Rady - poprosił Burmistrza Miasta o odczytanie informacji na temat złożonych oświadczeń majątkowych przez Zastępcę Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i Dyrektorów Miejskich Jednostek Organizacyjnych.
Pan J. Grenda - odczytał informację o złożonych oświadczeniach majątkowych ( informacja stanowi załącznik Nr 12 do protokołu).
Pkt. 14
Przewodniczący Rady - odczytał informację Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie o złożonym oświadczeniu majątkowym przez Burmistrza Miasta Węgrowa i swoim własnym ( informacja stanowi załącznik nr 13 do protokołu).
Przewodniczący Rady odczytał również informację o oświadczeniach o stanie majątkowym Radnych Rady Miejskiej Węgrowa za 2006 rok ( informacja stanowi załącznik Nr 14 do protokołu).
Pkt. 15
Przewodniczący Rady - poinformował, że komisje zgodnie na swych posiedzeniach wytypowały Pana Romana Postka jako kandydata do VIII Edycji Konkursu Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszoną kandydaturę Pana Romana Postka do Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego .
Rada jednogłośnie 12 głosami za wytypowała osobę Pana Romana Postka do Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego ( wniosek zgłoszeniowy stanowi załącznik nr15 do protokołu).
Pkt. 16
Przewodniczący Rady - poinformował, że protokoły Nr XII/2007 nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 20 września 2007 i Nr XIII/2007 zwyczajnej sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 28 września 2007 roku zostały przygotowane i podpisane. Zapytał czy są uwagi do sporządzonych protokołów.
Uwag do protokołów nie zgłoszono
Protokoły zostały przyjęte jednogłośnie 12 głosami za ( stan podczas głosowania
12 radnych).
Pkt. 17
Pan G. Biernat - poprosił o wzmożenie kontroli na terenie miasta na osiedlach domów jednorodzinnych, gdzie odbywa się spalanie odpadów trujących z zakładów meblarskich
Pan J. Grenda - poinformował, że kontrole już są prowadzone i będą prowadzone nadal, ale udowodnienie tego jest bardzo trudne. Zorganizowane będzie jeszcze spotkanie z właścicielami zakładów meblarskich i podjęta zostanie kolejna próba rozwiązania tego tematu.
Pan J. Chodowski - zapytał czy miasto otrzymało już środki na odnowienie grobów wojennych.
Pani K. Ryczkowska - poinformowała, że wniosek został złożony i na dzień dzisiejszy nie mamy informacji o sposobie jego załatwienia.
Przewodniczący Rady - poinformował, że do Rady wpłynęło trzy pisma: 1/ Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej o zwolnienie z podatku od nieruchomości i środków transportowych za rok 2008 co zostało załatwione pozytywnie oraz 2/ Pani
B. Gontarz dotyczące utrudnień przy prowadzonym remoncie i w związku z tym obniżenie czynszu za wynajmowane mieszkanie, Pismo zostało przekazane zgodnie z kompetencją do zarządcy mieszkania.
3/ pismo Polskiej Federacji Kempingu i Karaweningu popierające działalność Pani M. Król obecnego dzierżawcy kempingu.
Innych spraw nie zgłoszono.
Pkt. 18
Pan T. Ryczkowski Przewodniczący Rady - poinformował, że w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamyka XIV zwyczajną sesję Rady Miejskiej Węgrowa .
Obrady trwały 3 godziny.
Protokołowała
Dorota Seroczyńska
metryczka
Opublikował: skiba (10 stycznia 2008, 12:37:25)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 244